خرید غذای سگ

0

سگ یکی از حیوانات محبوب و پر کاربرد می باشد به همین منظور اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که به دهر دلیلی صاحب سگ هستید باید به رژیم غذایی این حیوان اهمیت دهید.

انواع غذای سگ

در حالت کلی در رژیم غذایی سگ باید موارد زیر در آن رعایت باشد

در حالت کلی در رژیم غذایی سگ باید موارد زیر در آن رعایت باشد

داشتن پروتئین ، چربی ، فیبر ، خاکستر یا مواد معدنی مثل کلسیم ، منیزیم ، مس ، آهن ف فسفر و… و انواع ویتامین ها
در رژیم غذایی سگ به نکات زیر توجه کنید:
غذای سگ های کوچک باید شامل پروتئین ها ، مواد معدنی ، غذات و سبزیجات باشد و نیازی نیست حتما بخش عظیمی از رژیم آن پروتئین گوشت و مرغ باشد.
سگ های کوچک نیز باید غذاهایی که شامل ویتامین ها ، اسید های چرب ، پروتئین ها و مواد معدنی دارند مصرف کنند.
سگ های بزرگ نیز مانند سگ های نگهبان پروتئین بیشتری لازم دارند زیرا فعالیت آنها بیشتر است. رژیم غذایی این سگ ها باید متشکل از پروتئین ها ، فیبر ، کربوهیدرات ، ویتامین و مواد معدنی باشد.

قیمت غذای سگ

غذاهایی که برای سگ ممنوع هستند شامل شکلات ، قهوه ، چایی ، نوشیدنی های کافئین دار و انگور و کشمش و… می باشد.

انواع غذاهای سگ

غذای خانگی که با مشورت یک دامپزشک و با توجه به شرایط سگتان از جمله وزن، بیماری های خاص، نژاد ، سن و… به شما کمک میکند.
غذاهای خشک: این نوع غذاها مقرون به صرفه می باشد و مواد معدنی مناسبی دارد ، برای دندان های سگ به دلیل خشک بودن غذا مفید می باشد، در صورت باز بودن به سادگی خراب نمیشود.
ولی توجه داشته باشید که نباید فقط از غذا خشک استفاده کرد و میتوانید غذاهای خشک همراه با کنسرو به سگتان دهید.

غذا مخصوص سگ باردار

غذای سگ حامله باید شامل ۲۹ درصد پروتئین و ۱۷ درصد چربی را تشکیل دهد. همچنین غذاهای کربوهیدراتی و فیبر باید انرژی مورد نیاز این سگ را تامین کند.
همچنین برای توله سگ ها میتوانید از غذاهایی همچون بیسکوییت و شیر استفاده کنید.
توله سگ ها در طول روز به ۳ تا ۴ دوره غذا نیازمند و بعد از بلوغ (یک سالگی ) این میزان به دو بار در روز کاهش می یاید.
همچنین عقیم بودن سگ نیز در رژیم غذایی آن موثر است.
در آخر اگر شما صاحب یک سگ هستید باید به دلیل سلامتی آن به رژیم غذایی حیوان خود اهمیت دهید.

قیمت غذای سگ

قیمت غذای سگ حدودا بین ۱۰ تا ۴ ملیون ۱۰۰ ت می باشد.

خرید غذای سگ

غذاهای زیادی برای سگ‌ها وجود داره، اما تعیین اینکه کدام یکیشون بهترین غذا برای سگ هاست یکم سخته. برای کمک به اقدام آگاهانه، هنگام تصمیم‌گیری در مورد تغذیه سگ خود، عوامل ذکر شده را در این مقاله، در ذهن داشته باشید.

سگ‌ها چی میخورن

مهمه که به یاد داشته باشید همه سگ‌ها مثل هم نیستن و غذای مناسب برای سگ دوست شما ممکنه برای سگ شما مناسب نباشه. وقتی صحبت از رژیم روزانه سگ شما میشه، مهمه که با دامپزشک خود مشورت کنید.

می‌تونید رژیم غذایی آنها را با مقداری گوشت پخته شده یا خام، ماهی، سبزیجات و برنج مخلوط کنید. چون در واقع سگ‌ها موجوداتی همه‌چیزخوار هستن. اگر قصد دارید که در غذای سگ خود گوشت بگنجانید نکات زیر رو به خاطر داشته باشید:

  • گوشت درجه یک انتخاب کنید؛ چون برخی از گوشت‌های مخصوص حیوانات خانگی و محصولات استخوانی حاوی مواد نگهدارنده هستند که می‌تونن برای سلامتی سگ شما بد باشن.
  • از مواد غذایی بهداشتی استفاده کنید؛ چون خطر ابتلا شما و سگ شما به یک عفونت باکتریایی ناشی از مواد غذایی مانند کمپیلوباکتر یا سالمونلا زیاد است.
  • از یک متخصص تغذیه دامپزشکی بخواهید رژیم را برای سگ شما تنظیم کنه. بسیاری از رژیم‌های غذایی خام برای سگ‌ها مناسب نیستن.

مقدار کمی از گوشت پخته شده مانند مرغ آب پز یا گوشت گوسفند گزینه‌ای مناسب برای سگ‌هاست. کنسرو ماهی هم برای سگ خوبه اما قبل از مصرف ماهی را بررسی کنید تا استخوان نداشته باشه.

از اینکه غذای سگ خود را با کدو تنبل پخته شده یا هویج رنده شده خام مخلوط کنید، نترسید! اکثر سگ‌ها فیبر کافی در رژیم غذایی خود ندارن و اضافه کردن کدو تنبل پخته شده یا هویج رنده شده می‌تونه سلامت روده آنها را بهتر کنه. به یاد داشته باشید که مصرف استخوان به تنهایی می‌تونه باعث یبوست سگ بشه.

به طور کلی، هفته‌ای یک تا دو استخوان برای از بین بردن پلاک دندان‌های سگ کافیه. یادتون باشه که استخوان باید به اندازه کافی بزرگ باشه که سگ نتواند آن را در دهانش قرار بده و باید حتما خام باشه؛ استخوان پخته شده می‌تونه شکافته بشه و باعث آسیب داخلی یا انسداد روده بشه، که ممکنه کشنده باشه.

سگ شما به چه میزان غذا نیاز داره

میزان غذای مورد نیاز سگ شما تا حد زیادی به اندازه، نژاد و سن سگ شما و همچنین به میزان ورزش و فعالیت او بستگی داره. نکته مهم اینه که اطمینان حاصل کنید به سگ خود زیاد از حد یا کمتر از میزان نیازش ندید. اگر هنوز مطمئن نیستید، از دامپزشک بخواهید رژیم و غذای سگ خود و وضعیت بدن و سلامت کلی آن را ارزیابی کنه.

یادتون باشه که به میزان کافی به سگتون آب بدید. این بدان معناست که مطمئن بشید کاسه آب همیشه پُره و روزانه عوض میشه، در این صورت هر زمان که بخواد آب داره.

هنگام ارزیابی اندازه و وزن سگ خود، نگاه کردن به شکل بدن آنها از وزن بسیار مهم‌تره. اگر می‌خواهید سگتان لاغر باشد، باید وقتی انگشتان دست خود را محکم روی طرف خود می‌کشید، دنده‌ها و شکل کمر را حس کنید. اگر نشد، زمان رژیمه. چاقی در سگ‌ها با کاهش طول عمر و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان مرتبطه و کاملاً قابل پیشگیریه.

بهترین غذا سگ نسبت به سن آن چیست؟ 

۸ تا ۱۶ هفتگی

این سنیه که بسیاری از توله سگ‌ها وارد خانه جدید خود می‌شن. در این سن نباید یه دفعه رژیم غذایی او را حجیم کنید؛ چون باعث ناراحتی معده میشه. بسیاری از پرورش‌دهندگان هرچی که به سگ شما تا الان داده‌اند را به شما خواهند گفت و در حالت ایده‌آل باید همان رژیم را ادامه بدید تا زمانی که برای رشد نیاز به غذای بیشتری داشته باشه.

بهترین خوراک برای تغذیه همان غذاهای آماده با کیفیت بالاست که برای توله سگ‌ها طراحی شده و تضمین می‌کنه تمام مواد مغذی مورد نیاز توله سگ شما را برای رشد و نمو داره. می‌تونید گوشت و سبزیجات پخته شده یا برنج را به دلخواه اضافه کنید.

رژیم‌های خام برای توله سگ‌های خیلی کوچیک توصیه نمی‌شه، چون سیستم ایمنی قوی برای دفع باکتری‌های موجود در این غذاها را ندارن. همچنین متعادل کردن یک رژیم غذایی خام برای توله سگ‌ها خیلی دشواره.

توله سگ‌ها تقاضای غذایی بالایی دارن و نمی‌تونن به مدت طولانی بدون غذا ادامه بدن. خیلی مهمه که به‌طور مرتب به او وعده‌های غذایی کوچیک بدید.

بالای ۱۶ هفته

در ۱۶ هفتگی، با خیال راحت مقداری استخوان گوشتی خام را به‌تدریج به او بدید. تقریبا در این سن دندان‌های دائمی در حال دراومدن هستن، بنابراین این کار آنها را تشویق می‌کنه که چیز دیگری مثل کفش یا نیمکت شما را گاز نزنن که برای دندان آنها بسیار مضره. برای توله سگ‌ها، یک استخوان در هفته به‌طور کلی کافیه. به یاد داشته باشید که استخوان پُرگوشت باشه.

در این سن ممکنه که پرخور بشن که باید آنها را از این کار منع کنید. می‌تونید از گارد صورت برای جلوگیری از پرخوری استفاده کنید اما این کار را با صلاحدید دامپزشک انجام بدید.

وقتی یه غذای جدید رو به رژیم غذایی سگتون اضافه می‌کنید، واکنش او را زیر نظر داشته باشید. اگر که از آن غذا بدش بیاد یا نسبت به آن حساسیت داشته باشه، آن را از لیست غذایی او به کلی حذف کنید.

با بزرگتر شدن توله سگ، شما می‌تونید به‌تدریج تعداد خوراک‌ها را به دو بار در روز کاهش بدید. اطمینان حاصل کنید که غذای خیلی زیاد یا خیلی کم به او نمیدید. این موضوع می‌تونه مشکل باشه، چون بیشتر افراد تصور می‌کنن که نژادهای بزرگتر به غذا بیشتری نیاز دارن. تغذیه بیش از حد توله سگ شما می‌تونه منجر به مشکلات سلامتی مانند مشکلات اسکلتی عضلانی در آینده بشه.

سگ‌های بالغ

سگ‌های بالغ باید یک یا دو بار در روز تغذیه شوند. از یک غذای آماده سگ با کیفیت بالا استفاده کنید، مطمئن بشید که این غذا برای مرحله بعدی زندگی و وضعیت سلامتی سگ شما مناسبه. سگ‌های نژاد کوچک یا متوسط معمولاً از ۱۲ ماهگی «بزرگسال» تلقی می‌شن، در حالی که در سگ‌های بزرگتر این زمان برای بلوغ کمی طول میکشه و تا سن ۱۸ الی ۲۴ ماهگی واقعاً بالغ نمی‌شن.

به یاد داشته باشید که هنگام تغییر وعده غذایی از توله سگ به سگ بالغ، حتما با دامپزشک خود مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی انتخابی شما کامل و متعادل است. برای تنوع می‌تونید گوشت (پخته یا خام) و سبزیجات یا ماهی اضافه کنید. استخوان‌های بزرگ، خام و گوشتی را انتخاب کنید و از همه مهم‌تر، بیش از حد به سگتان غذا ندید.

سگ‌های سن‌بالا

بسیاری از سگ‌های مسن دارای مشکلات سلامتی مزمن هستند که با یک رژیم غذایی خوب و متعادل می‌توان تا حد زیادی این مشکلات را کاهش داد.

وعده‌های غذایی مکرر، برخی از سگ‌های مسن را شاد و راضی نگه می‌داره. برخی از سگ‌های مسن ممکنه به فیبر، پروتئین یا مواد مغذی بیشتری احتیاج داشته باشن تا سلامتی‌شون تأمین بشه. در مورد نیازهای خاص سگ خود با دامپزشک خود صحبت کنید.

چه غذاهایی را به سگ نباید داد ؟ 

وقتی صحبت از حیوانات خانگی میشه، این نکته را به یاد داشته باشید که هر چیزهایی که انسان می‌خوره، برای آنها بی‌خطر نیست. برخی از غذاها که باید از دسترس سگ دور باشند، رایج‌ترین غذاهای خانگی که باید توله سگ خود را از آنها دور نگه دارید عبارتند از:

شکلات

سگ‌ها عاشق بوی شکلات هستند، اما برای آنها سمی‌ست و هرگز نباید از آن بخورند.

سیر و پیاز

پیاز برای سگ‌ها بسیار سمی است. پیاز باعث آسیب به گلبول‌های قرمز میشه و پارگی این گلبول‌ها منجر به کم‌خونی خواهد شد.

مرکبات

اسید سیتریک موجود در میوه‌هایی مانند گریپ فروت، لیمو، لیموترش و پرتقال می‌تونه باعث اسهال، استفراغ و در بدترین حالت، منجر به افسردگی سیستم عصبی مرکزی شود.

شیر و لاکتوز

برخی از سگ‌ها ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز بشن. در نتیجه ضعف معده مانند استفراغ یا اسهال ایجاد میشه. اگر سگ شما به‌شدت به محصولات شیر واکنش نشان میده، بهتره که اصلا این مواد را به او ندید.

خمیر خام

سگ شما می‌تونه نان‌های کوچکی بخوره، اما خمیر خام رو هرگز! زیاد شدن مخمر مصرفی، ممکنه باعث ایجاد گاز در دستگاه گوارش سگ بشه، که دردناکه و می‌تونه شکم را پاره کنه یا باعث گشاد شدن معده و مجاری معده بشه.

غذاهای چرب

اگر به دنبال حفظ وزن سالم برای سگ خود هستید، از دادن غذاهای شیرین و چرب به او خودداری کنید. همچنین غذاهای چرب می‌تونه منجر به بیماری‌هایی مانند پانکراتیت بشه.

غذاهای شور

نمک یک عنصر اساسی در رژیم غذایی سگ شما برای کمک به عملکرد عضلات و عصبه. با این حال برخی از سگ‌های مبتلا به بیماری مزمن مانند مشکلات کلیوی، قلب یا کبد نیاز به کنترل میزان نمک مصرفی دارن. مشاوره همیشگی با دامپزشک در مورد رژیم غذایی حیوان خانگی خیلی مهمه.

خرید بهترین غذا برای سگ

باید گفت که هرچیزی که خودتان مصرف می‌کنید برای سگتان مناسب نیست. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید حتما با دامپزشک سگ خود مشورت کنید.
با توجه به مواردی که در این مقاله مطرح شد، بهترین غذا برای سگ‌ها همان غذاهای آماده و مخصوص سگ‌هاست که در ادامه به معرفی بهترین‌های آنها می‌پردازیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.