راهنمای خرید پالس اکسیمتر

0

پالس اکسی متر چیست و آیا واقعاً به یک پالس اکسیمتر در خانه نیاز است یا خیر؟

این دستگاه نوعی از لوازم پزشکی پر‌کاربرد به‌ شمار می ‌آید که با استفاده از نوک انگشت شما، می تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد سلامتی شما در طی فراگیری Covid-19 یا هر بیماری تنفسی ارائه دهد.
این دستگاه سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می کند و بسیاری از پزشکان وقتی که می خواهند تصمیم بگیرند که کدام بیمار را به  خانه بفرستند؛ میزان اکسیژن را با آن اندازه گیری می کنند. بسیاری از افراد با خرید پالس اکسی متر و یک دماسنج، می توانند قبل از اینکه گرفتار بیماری های حاد تنفسی مبتلا شوند، آن را در مراحل خفیف تشخیص داده و به سرعت در پروسه درمان قرار گیرند.
هم اکنون در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی وآرایشی انواع مختلفی از این دستگاه، با قیمت های متفاوتی موجود است اما مهم تر از آن طرز استفاده از پالس اکسیمتر می باشد که در این جا به آن اشاره می کنیم. به خاطر داشته باشید که قیمت بالاتر همیشه به معنای مناسب بودن آن کالا نیست!

مشاهده قیمت پالس اکسیمتر

کار با پالس اکسیمتر

کار با پالس اکسیمتر

پالس اکسی متر دستگاه کوچکی است که بسیار شبیه به یک گیره یا سنجاق بزرگ لباس است. انگشت خود را کاملاً درون آن قرار می دهید و دستگاه در عرض چند ثانیه با اعدادی که میزان اکسیژن خون و ضربان قلب شما را نشان می دهند؛ روشن می شود. اکثر افراد سالم حدود ۹۵ تا ۹۸ درصد اکسیژن دارند. توجه کنید که اگر این عدد به ۹۲ یا کمتر رسید باید با پزشک خود مشورت کنید. این دستگاه ضربان قلب شما را نیز نشان می دهد. ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت برای بزرگسالان از حدود ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه است. البته ورزشکاران و کودکان نبض متفاوت تری نسبت به بزرگسالان دارند.

یکی از مواردی که در مورد خواندن دستگاه پالس اکسیمتر به خاطر بسپارید این است که بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که باید توسط شخصی که رو به روی شما است خوانده شوند نه فردی که مورد سنجش قرار می گیرد. یکی از خریداران این دستگاه می گوید: اولین باری که دستگاه را در خانه ام امتحان کردم، به نظر می رسید سطح اکسیژن من ۸۶ و در حالت هشدار است؛ اما بعدا فهمیدم که آن را وارونه می خوانم. (عدد ۹۸ صحیح بوده است)

خرید پالس اکسیمتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.