خرید چوب ماهیگیری

0

مهم ترین رکن ماهیگیری داشتن یک چوب ماهیگری مناسب است. اصولا ماهیگیران بدون چوب ماهیگیری نمیتوانند ماهی صید کنند (مگر بخواهند با تور ماهیگیری کنند که این کار بسیار کم بکار میرود). در ادامه به معرفی چند چوب ماهیگیری میپردازیم تا بیشتر با این وسیله آشنا شوید.

مشاهده قیمت و خرید

چوب ماهیگیری چیست ؟

چوب ماهیگیری چیست ؟

این یک میله بلند که قابلیت انعطاف پذیری را دارد می باشد که برای صید ماهی بکار میرود.
چوب ماهی گیری معمولا از چوب بامبو، کامپوزیت فیبر کربرن و.. تولید میشوند.
چوب ماهی گیری حدودا بین ۷۰ سانتی متر تا ۶ متر با توجه به اندازه ماهی ، نوع ماهی ، آب شور و شیرین بلندی دارد.

مشاهده قیمت و خرید

انواع چوب ماهی گیری

انواع چوب ماهی گیری

ما در کل ۱۰ نوع چوب ماهی گیری داریم.
کاسی: از فیبر کربن ساخته شده و حلقه و تلسکوب ندارد و اکثرا برای صید ماهی های رودخانه ای بکار میرود. این چوب در ابعاد گوناگون (تا ۶ متر ) ساخته میشود.
پشه: از فایبرگلاس . فیبر کربت ساخته شده و بسیار انعطاف پذیر است. برای صید ماهی از پشه به عنوان طعمه استفاده میکنند. این چوب برای ماهیگیری در رودخانه و دریاچه مناسب است.
اسپینینگ: از فایبرگلاس و کربن فشرده ساخته شده و حدودا اندازه آن بین ۱۸۰ تا ۳۳۰ سانتی متر می باشد. برای ماهی های رودخانه ای بکار میرود.
ساحلی: از الیاف کربن ساخته شده. انعطاب پذیر بالایی دارد. طولی بین ۳۳۰ تا ۵۰۰ سانتی متر دارد و برای پرتاب کردن از ساحل تا دریا مناسب و برای صید ماهی های دریایی بکار میرود.
اسپینینگ دریایی: این چوب به نسبت بقیه چوب های ضخامت بالاتری دارد و مقاوم تر است. طول آن بین ۲۱۰ تا ۳۳۰ سانتیمتر و با توجه به وزن پرتابی تقریبا بالا امکان صید ماهی در ساحل و قایق را فراهم کرده. برای صید ماهی های سنگین مناسب است.
کپور: این چوب مخصوص صید ماهی کپور است و مقاومت بالایی دارد و از ورن پرتابی بالایی برخوردار است. دارای حلقه هایی با دهانه بازتر برای عبور نخ درست شده است.
فلوتینگ: این چوب در دو نوع: تلسکوپی و چند تکه طراحی شده است.
تلسکوبی ان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ سانتی متر و برای صید در دریاچه و رودخانه های پهن مناسب است.
چند تکه آن ۳۰۰ تا ۴۲۰ سانتی متر طول و برای رودخانه مناسب است. فواید این نوع چوب: بسیار سبک و طول بلند.
بیت کستینگ: طراحی پایه چرخ این چوب متفاوت است و در نتیجه باعث میشود ماهیگیر هنگام نیاز به پرتاب کردن مکرر قلاب بتواند این کار را براحتی انجام دهد.
سطحی (سرف): این چوب شایع ترین چوب برای صید ماهی های دریایی است. قابلیت پرتاب بلند ، طول ۴۲۰ سانتی متر و برای صید ماهی های نزدیک به ساحل طراحی شده است.

خرید چوب ماهیگیری

در خرید چوب ماهیگیری به نکاتی از جمله مقاومت آن ، اندازه ، نوع ماهی ، ماهی ساحلی یا دیگر ماهی ها ، نوع رژیم غذایی ماهی ، شور یا شیرین بودن ، انعطاف پذیری (هرچه انعطاف پذیری بالاتر باشد مستحکم تر است) سبک و سنگین بودن آن و… توجه کنید.

قیمت چوب ماهیگیری

در آخر چوب ماهیگیری اولین رکن مهم در ماهیگیری است که باید به آن توجه شود و بدون این وسیله باید قید صید ماهی را بزنید.
قیمت: ۲۰۰ ت تا ۶ ملیون

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.