راهنمای خرید کارت حافظه رم

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به خرید کالای دیجیتال و از جمله آن کارت حافظه داشته باشید اما گزینه‌ها آن قدر زیاد باشد که بد‌تر شما را گیج کنند و نتوانید به راحتی اقدام به خرید نمایید!!

خرید کارت حافظه رم یک موضوع بسیار مهم است که اگر شما نتوانید کارت حافظه مورد نظر را به درستی انتخاب نکنید، در اصل فقط پول شما هدر رفته است. در راستای راهنماهای خرید لوازم دیجیتال در سایت چاپخونه، امروز نوبت به راهنمای خرید کارت حافظه یا همان رم رسیده است.

در ادامه ابتدا کمی در رابطه با کارت حافظه با هم گپ میزنیم و سپس تعدادی از نکات مهم در مورد خرید کارت حافظه را برای شما بررسی می‌کنیم و پس از آن طبق سنت همیشگی ، قیمت‌های انواع کارت حافظه را به طور مفصل برای شما بررسی می‌کنیم. پس با ما تا انتهای این بخش همراه باشید.

مشاهده قیمت کارت حافظه


چه زمانی نیاز به عوض کردن یا خرید کارت حافظه یا رم گوشی داریم؟

چه زمانی نیاز به عوض کردن یا خرید کارت حافظه یا رم گوشی داریم؟

خیلی از ما چون حافظه داخلی گوشی موبایلمان ظرفیت کمی دارد باید اقدام به خرید کارت حافظه برای تلفن همراه خود نماییم. به نوعی امروزه چون وقتی ظرفیت حافظه داخلی گوشی موبایل بالاتر برود، قیمت آن نیز زیاد افزایش می‌یابد؛ خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای هزینه زیاد برای این کار، تنها یک کارت حافظه خوب خریداری نمایند.
همچنین کارت حافظه فقط برای گوشی موبایل کاربرد ندارد، خیلی از افراد آن را برای دوربین عکاسی خود خریداری می‌کنند و افرادی نیز آن را خریداری کرده و در آن آهنگ می‌ریزند و در ضبط خودرو از آن استفاده می‌کند.
اما خب هر یک از این افراد باید کارت حافظه مربوط به خود را خریداری نمایند. برای مثال کسی که کارت حافظه را برای گوشی موبایل خود خریداری می‌نماید، باید کارت حافظه با سرعتی بالاتر نسبت به کسی که کارت حافظه را برای ضبط خودرو خود می‍خواهد، خریداری نماید. کارت حافظه‌ها امروزه بسیار بسیار پیشرفت کرده‌اند و مدل ‌های بسیار بسیار زیادی دارند و برای خود یک دنیایی شده‌اند؛ اما اصلا نگران نباشید ما شما را از صفر تا صد خرید یک کارت حافظه خوب و مناسب همراهی می‌کنیم.‌


انواع کارت حافظه رم

انواع کارت حافظه رم

در ابتدا انواع کارت حافظه را بررسی می‌کنیم که عبارتند از:

کارت حافظه میکرو اس دی

اولین نسل از کارت حافظه‌ها یا رم‌ها هستند. نهایتا قادر به ذخیره ۲ تا ۴ گیگ اطلاعات هستند( این کارت حافظه‌ها حتی نسخه یک مگابایتی هم داشته‌اند!).

کارت حافظه میکرو اس دی اچ سی

دومین نسل از کارت حافظه‌ها هستند. در حال حاضر متداول ترین نوع کارت حافظه هستند. (معمولا توانایی ذخیره اطلاعات از دو تا سی و دو گیگ را دارند)

کارت حافظه میکرو اس دی ایکس سی

نسل سوم از کارت حافظه‌ها هستند. قیمت بالاتری نسبت به دو نوع قبلی دارند. مزیت آن، این است که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات از سی و دو گیگ تا دو ترابایت را دارند!!!

مشاهده انواع کارت حافظه


ظرفیت کارت حافظه رم

ظرفیت کارت حافظه رم

پس از انتخاب نوع کارت حافظه‌ای که نیاز دارید حال وقت آن است که ظرفیت آن را تعیین کنید:

کارت‌های حافظه یا همان رم‌ها در ظرفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به نیاز خود و همچنین توان مالی خود، ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید. شما باید بدانید که واحد اندازه‌گیری ظرفیت کارت حافظه گیگابایت است. نکته مهم این است که تمام ظرفیت‌های رم‌ها اعدادی زوج هستند و کارت حافظه یک گیگی تنها یک استثنا در این مورد هست. همچنین تمام ظرفیت‌های کارت‌های حافظه توانی از عدد دو هستند و باز هم در این مورد یک استثنا وجود دارد که آن کارت حافظه ۲۰۰ گیگی است.

اگر بخواهیم ظرفیت‌های پرطرفدار را برای شما معرفی کنیم باید بگوییم که، کارت حافظه شانزده گیگاباتی و کارت حافظه سی و دو گیگابایتی و کارت حافظه شصت و چهار گیگاباتی پرطرفدار ترین و پرفروش‌ترین ظرفیت‌های کارت حافظه هستند. علت این امر این است که هم قیمت آن‌ها به نوعی معقول هست و هم در اصل نیاز‌های اکثر افراد جامعه را برطرف می‌کنند.

نکته قابل تامل این است که شما نمی‌توانید هر کارت حافظه‌ای را برای هر دستگاهی خریداری نمایید. هر دستگاهی تا یک ظرفیتی از کارت حافظه را می‌پذیرد و پشتیبانی می‌کند، که اصولا این عدد در دفترچه راهنمای آن نوشته می‌شود. برای مثال شما نمی‌توانید به یک گوشی قدیمی که تنها پشتیبانی از هشت گیگابایت کارت حافظه را دارد، یک کارت حافظه سی و دو گیگابایتی وصل کنید!

همچنین من به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می‌کنم که با جای خرید یک کارت حافظه با ظرفیت بالا، دو کارت حافظه با ظرفیت پایین تر خریداری کنید؛ چرا که اگر به هر دلیلی یکی از آن‌ها خراب شد حداقل تمام اطلاعات یا عکس‌های شما از بین نرود!

ظرفیت‌های مرسوم کارت حافظه عبارتند از:

۱ GB/ 2GB/ 4GB/ 8GB/ 16GB/ 32GB/ 64GB/ 128GB/ 256GB/ 512GB

مشاهده ظرفیت‌های کارت حافظه


سرعت کارت حافظه رم

سرعت کارت حافظه رم

نکته قابل توجه بعدی، سرعت کارت حافظه‌ای است که خریداری می‌کنید:

مسئله مهم بعدی بعد از انتخاب نوع و ظرفیت کارت حافظه، سرعت آن است. این سرعت به این معنا است که این کارت حافظه، قادر است با چه سرعتی اطلاعات و داده‌ها را جابه‌جا کند؛ از این رو کارت‌های حافظه به چند کلاس نقسیم می‌شوند که عبارتند از:

کلاس ۲: این کلاس از کارت حافظه قدرت انتقال داده با سرعت حداقل دو مگابایت بر ثانیه را دارد.

کلاس ۴: این کلاس از کارت حافظه قدرت انتقال داده و اطلاعات با سرعت حداقل چهار مگابایت بر ثانیه را دارد.

کلاس ۶: این کلاس از کارت حافظه قدرت انتقال داده و اطلاعات با سرعت حداقل شش مگابایت بر ثانیه را دارد.

کلاس ۱۰: این کلاس از کارت حافظه قدرت انتقال داده و اطلاعات با سرعت حداقل چهار مگابایت بر ثانیه را دارد.

کلاس UHS-1: همانند کلاس ده است اما در این کلاس حجم بسیار بالاتری جای می‌گیرد. این کلاس از کارت حافظه قدرت انتقال داده و اطلاعات با سرعت حداقل چهار مگابایت بر ثانیه را دارد.

در اینجا هم باید مثل ظرفیت کارت حافظه، ذکر کنیم که شما نمی‌توانید هر کارت حافظه با هر ظرفیت و هر کلاس سرعتی، در دستگاه خود قرار دهید. برای دانستن دقیق این که دستگاه شما از چه ظرفیت و چه کلاس سرعتی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، حتما به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و یا می‌توانید از گوگل کمک بگیرید.

نکته بعدی در مورد سرعت کارت حافظه این است که، اگر از دستفروش یا یک جای غیر معتبر اقدام به خرید نمایید، قطعا پشیمان خواهید شد؛ چرا که ممکن است آن یک کارت حافظه کلاس دو یا چهار باشد و فیک باشد و روی آن نوشته شده باشد که کلاس ده است،که در اصل شما پول کلاس ده را می‌دهید ولی خبری از کلاس ده نخواهد بود!


مهمترین نکات در خرید کارت حافظه

مهمترین نکات در خرید کارت حافظه

حالا که با زیر و بم خرید یک کارت حافظه و تمام نکات آن آشنا شدید، در ادامه چند نکته مهم و ساده و کاربردی را به شما خواهیم گفت که شاید ندانید:

  • شما می‌توانید هزینه کمتری کنید و دستگاه اندرویدی را با حافظه داخلی کمتر خریداری کنید و بعد را آن اقدام به خرید کارت حافظه نمایید ولی در مورد گوشی‌های آیفون اصلا به این شکل نخواهد بود.
  • بهتر است برای دوربین عکاسی خود کارت حافظه از نوع میکرو اس دی ایکس سی خریداری نمایید.
  • بهتر است که برای گوشی موبایل خود از کارت حافظه از نوع میکرو اس دی اچ سی استفاده نمایید.
  • شما می‌توانید در گوشی‌های اندرویدی، اطلاعات موجود در حافظه داخلی را به حافظه خارجی یا همان کارت حافظه انتقال دهید.
  • برند های معروف و خوب کارت حافظه عبارتند از: لکسار- سن دیسک- ترنسند- ای دیتا- سیلیکون پاور- سامسونگ
  • سعی کنید کارت‌های حافظه‌ای را خریداری نمایید که از گارانتی خوبی برخوردار باشند که اگر مشکلی پیش آمد بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.
  • سعی کنید همیشه از برند‌های معروف و مکان‌های معتبر کارت حافظه مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • سعی کنید در هنگام خرید فقط به قیمت دقت نکنید و همه جوانب را بسنجید.

خرید انواع کارت حافظه


قیمت انواع کارت حافظه

حال که  در قسمت‌های قبل توانستید به طور کامل با نکات خرید کارت حافظه آشنا شوید، وقت آن رسیده است که با قیمت‌های کارت‌های حافظه آشنا شوید که ما این قیمت‌ها را از ارزان‌ترین تا گران‌ترین مرتب کرده‌ایم:

لازم به ذکر است که قیمت‌ها کاملا دقیق هستند و از یک منبع موثق به دست آمده‌اند.

ارزان‌ترین کارت حافظه موجود در بازار کدام است ؟

ارزان‌ترین کارت حافظه موجود در بازار، کارت حافظه کلاس ده با ظرفیت ۸ گیگابایت است که قیمتی پنجاه و چهار هزار تومانی دارد.

پس از آن در ظرفیت بالاتر، کارت حافظه کلاس ده با ظرفیت ۱۶ گیگابایت، قیمتی پنجاه و نه هزار تومانی دارد. همچنین ارزان‌ترین کارت حافظه ۳۲ گیگاباتی، قیمتی هفتاد و چهار هزار تومانی دارد.

پرفروش‌ترین کارت حافظه موجود در بازار کدام است ؟

در بخش پرفروش‌ترین‌ها، پرفروش‌ترین کارت حافظه، کارت حافظه کلاس ۱۰ از برند ویکو من با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی قیمتی نود و هشت هزار تومانی دارد و پس از آن نیز کارت حافظه ویکو من با ظرفیت ۶۴ گیگاباتی و کلاس ۱۰، قیمتی یکصد و چهل و دو هزار تومانی دارد و بسیار پرفروش است. همچنین کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی از برند سیلیکون پاور، قیمتی دویست و پنج هزار تومانی دارد.

گران‌ترین کارت حافظه موجود در بازار کدام است ؟

در بخش گران‌ترین‌ها نیز، کارت حافظه سن دیسک با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، قیمتی چهار میلیون و دویست هزار تومانی دارد.

پس از کارت حافظه سن دیسک، کارت حافظه‌ی  ای دیتا با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت سه میلیون و دویست هزار تومانی، جز گران‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

کارت حافظه سامسونگ نیز با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت قیمتی دو میلیون و هفتصد هزار تومانی دارد که باز هم جز گران‌ترین قیمت‌های کارت حافظه است.

خرید کارت حافظه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.