خرید کفش کوهنوردی

0

باید قبل از رفتن به کوهنوردی چک لیست های مورد نظرتان را تهیه کنید تا در حین کوهنوردی مشکلی برایتان پیش نیاید. یکی از وسایل ضروری و مهم برای این کار کفش کوهنوردی است. توجه داشته باشید شما با بوت های معمولی یا با کفش هایی که در طول روز برای رفتن به سرکار یا مهمانی می پوشید نمی توانید در کوهنوردی مسافت زیادی را طی کنید یا از مکان های صعب العبور به راحتی گذر کنید. بنابراین اگر قصد یک کوهنوردی طولانی مدت و حرفه ای را دارید بهتر است از کفش مخصوص کوهنوردی استفاده کنید.

مشاهده قیمت و خرید

نکاتی برای خرید کفش کوهنوردی

نکاتی برای خرید کفش کوهنوردی

به سایز کفش، توجه ویژه ایی داشته باشید. این کار برای شما که می خواهید یک کوهنوردی حرفه ایی را شروع کنید بسیار مهم و اساسی است. بیشترین درگیری و خستگی در هنگام کوهنوردی برای پاهای شما به وجود می آید؛ بنابراین سعی کنید کفشی مناسب سایز پاهایتان تهیه کنید که انگشتان پا آسیبی نبینند. این را هم دقت داشته باشید کفش هایی از جنس چرم هستند؛ در آب کوچک تر می شوند بنابراین اگر می خواهید کفشی از جنس چرم خریداری کنید بهتر است یک الی دو سایز کفش بزرگتری را خریداری کنید.

معمولا به زیر کفش کوهنوردی کرامپون متصل می شود تا در مناطق یخی و برف پاهای شما بهتر بتواند حرکت کند و تعادل خوبی هنگام کوهنوردی داشته باشید. کرامپون های مخصوص کوهنوردی سخت تر از پیاده روی است. تعداد شاخک های آن در کفش های کوهنوردی پیشرفته ۱۲ عدد است و بیشتر از موادی مثل فولاد ساخته می شوند. همه ی این موارد باعث می شود تا در مناطق شیب دار و لغزنده تعادل شما حفظ شود.

یک فاکتور مهم دیگر برای خرید کفش کوهنوردی وزن و جنس الیاف کفش است. وزن یک کفش کوهنوردی باید سبک باشد تا از راه رفتن در بین سنگ ها و صخره ها خسته نشوید. معمولا در ساخت کفش کوهنوردی از چرم، کولار، پارچه های گورتکس و …. استفاده می شود. کفش هایی که از جنس گورتکس هستند عایق رطوبت هستند و می توانند گردش هوای مناسبی در درون کفش و هوای بیرون ایجاد کنند.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.