راهنمای خرید گیرنده دیجیتال

0

گیرنده دیجیتال کالایی بسیار پرفروش در ایران است که به راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها تعداد زیادی از شبکه‌ها را با کیفیت بالا و بدون برفک و نویز در دسترس داشته باشید ( چه شبکه‌های تلوزیونی و چه رادیویی). حال ما قصد داریم در این بخش شما را برای خرید آن به طور کامل راهنمایی کنیم و پس از آن، قیمت آن را در بازار برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

لازم به ذکر است که گیرنده‌های دیجیتال فقط برای تلوزیون منزل نیستند و مدل‌هایی دارند که مناسب برای ال سی دی‌ها و تلوزیون‌های خودروها نیز هستند؛ ولی ما در این بخش فقط گیرنده‌های دیجیتالی مناسب برای تلوزیون منازل را بررسی خواهیم کرد.

دستگاهی است که برای دریافت برنامه های دیجیتالیset top box گیرنده دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد. گیرنده دیجیتال سیگنال های دیجیتال و کد فشرده را دریافت کرده و آن را به سیگنال آنالوگ دریافت میکند و در نتیجه به وسیله ی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده میشود.
چرا باید از گیرنده دیجیتال استفاده کرد؟ با پیشرفته پخش دیجیتال از طریق صدا و سیما و کیفیت تصاویر به صورت اچ دی ، استفاده از گیرنده یا مبدل گیرنده تقریبا لازم است. بسیاری از تلویزیون های امروزی این سیستم را دارا می باشند (سیستم دیجیتالی داخلی) ولی با این حال خیلی از افراد هستند که از تلویزیون های قدیمی استفاده میکنند و میخواهند با هزینه کمتر و با خرید یک دستگاه دیجیتال از این ویژگی استفاده کنند.
از لحاظ فنی گیرنده های دیجیتال مثل هم هستند و قیمت مشابهی دارند ولی برخی از گیرنده ها ویژگی هایی مثلا ضبط و پخش برنامه های تلویزیون با کیفیت بالا را نیز دارند.

مشاهده قیمت و خرید

هنگام خرید گیرنده دیجیتال به چه چیز هایی باید دقت کنیم؟

هنگام خرید گیرنده دیجیتال به چه چیز هایی باید دقت کنیم؟

اول از همه دقت داشته باشید که چقدر میخواهید هزینه کنید.
به پورت های خروجی دستگاه دقت کنید.
گیرنده دیجیتالی را بخرید که توسط صدا و سیما تایید شده باشد.
ویژگی های گیرنده مهم است و به ان توجه کنید.
طرح و نوع انتن نیز در دریافت شبکه های دیجیتال موثر است.
توجه داشته باشید که گیرنده مورد نظر شما باید فرمت های رایج را پشتیبانی کند.
تفاوت های دستگاه ها با یکدیگر:
بعضی دستگاه ها قابلیت های مهم و خوبی هم دارند که همین اختلاف باعث اختلاف قیمت و تنوع مدل در بازار شده است.
به کیفیت قطعات نیز دقت کنید. به قسمت جلویی دستگاه و فیش های خروجی و بدنه ی دستگاه نیز دقت کنید. گیرنده ها در طرح های و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشد که به توجه به اندازه آن خریداری کنید زیرا در صورت بزرگی ممکن است فضای زیادی را بگیرد.
یکی از ویژگی هایی که مهم است قدرت گیرندگی است ، این ویژگی موقعی مورد توجه قرار میگیرد که فاصله شما از فرستنده بیشتر یا در اوضاع جوی نامساعد باشید که در این صورت اگر قدرت گیرندگی دستگاه شما بالاتر باشد شما تصویری با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد.
پردازندگی یک گیرنده دیجیتال به چیپ داخل آن بستگی دارد ، اگر چیپ داخل دستگاه قوی باشد پردازش بهتر و عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود.
به کیفیت پخش دستگاه نیز توجه کنید ، گیرنده های موجود از کیفیت اچ دی و فول یک ویژگی مثبت تلقی میشود.hdmi اچ دی پشتیبانی میکنند. داشتن پورت
از ویژگی های دیگر گیرنده دیجیتال میشود به وصل کردن فلش مموری به آن ، ارایه اطاعات اضافی در کنار تصویر ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها ، ضبط یک کانال و تماشای کانال دیگر ، داشتن رادیو و ارایه خدمات برای ناشناوایان و نابینایان مثلا صدای ویژه نابینایان و… اشاره کرد.
و در آخر اگر شما فکر میکنید که به یک گیرنده دیجیتال نیاز دارید و یا اگر تلویزیون شما نیازمند به گیرنده دیجیتال است می توانید این وسیله را با قیمت نه چندان ارزان تهیه کنید.
گیرنده دیجیتال، تمام شبکه‌ها را به وسیله آنتن از مرکز دریافت می‌کند و پس از آن، آن را رمزگشایی می‌کند و به صورت صدا و تصویر به تلوزیون ما انتقال می‌دهد و تلوزیون تصاویر را با کیفیت بالا در اختیار ما می‌گذارد. برای خرید این کالا حتما باید نکاتی را بدانید که به راحتی اقدام به خرید نمایید. این نکات عبارتند از:

۱) دلیل اصلی خرید این دستگاه، به جای روش سنتی و تنظیم آنتن به صورت دوره‌ای، این است که تصاویر را با کیفیت بالاتری و بدون هیچ برفک و نویزی در اختیار ما می‌گذارد. پس اگر هدف شما این نیست، به سراغ خرید این دستگاه نروید.

۲) توجه کنید که گیرنده‌ای را خریداری کنید که قابلیت پخش فیلم را از طریق هارد و فلش نیز داشته باشد؛ چون خیلی از اوقات شما نیاز دارید یک فیلم را از طریق فلش خود مشاهده کنید.

۳) عمر این دستگاه‌ها کاملا وابسته به برد پاور دستگاه است. هرچه برد پاور دستگاه قوی‌تر باشد، عمر دستگاه بیشتر است. به طور کل، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال عمر بالایی دارند و از این بابت نگران چیزی نباشید.

۴) مدل‌هایی از این دستگاه وجود دارند که قابلیت ضبط تصاویر تلوزیون را دارند. اگر نیاز دارید بعضی برنامه‌ها را ضبط کنید و بعدا ببینید، حتما به این مورد توجه کنید.

۵) سعی کنید از برندهای معروف گیرنده خود را خرید کنید تا هم دارای گارنتی و خدمات پس از فروش خوب باشند و هم این که بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. برند‌های معروف در حوزه گیرنده دیجیتال شامل: دنای- ایکس ویژن- مکسیدر- مارشال

مشاهده قیمت و خرید

بررسی قیمت انواع گیرنده دیجیتال در بازار

طبق عادت همیشگی سایت، در بخش قبل شما را با نکات مهم برای خرید یک گیرنده دیجیتال خوب آشنا کردیم. در این بخش نیز قصد داریم تعدادی قیمت را برای شما بررسی کنیم تا شما نیز در جریان قیمت این کالا در بازار قرار بگیرید.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها و اطلاعات به دست آمده در این قسمت از یک سایت کاملا معتبر و رسمی هستند؛ اما خب به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، ممکن است زمانی که شما اقدام به خرید می‌نمایید قیمت‌ها کمی اختلاف داشته باشند و خب امیدواریم در آن زمان از قیمت‌های زیر ارزان‌تر باشند.

ارزان‌ترین گیرنده دیجیتال بازار از برند دنای است. قابلیت ضبط تصاویر را دارد. قابلیت پخش تصاویر با کیفیت فول اچ دی را دارد. دارای پورت یو اس بی است. قیمت این کالا سیصد و سی و شش هزار تومان است و به نسبت دلار سی هزار تومانی واقعا خوب است!

پرفروش‌ترین گیرنده دیجیتال بازار از برند دنای است. قابلیت ضبط تصاویر را دارد. قابلیت پخش تصاویر فول اچ دی را دارد. دارای پورت یو اس بی است. دارای منوی فارسی است. قابلیت خاموش شدن اتوماتیک را دارد. دارای کنترل است. قیمت این کالا سیصد و سی و شش هزار تومان است.

گران‌ترین گیرنده دیجیتال بازار از برند لندر است. دارای ظرفیت ذخیره ۱۰۰۰ کانال است. از فلش و هارد پشتیبانی می‌کند. از کیفیت ۱۰۸۰ پشتیبانی می‌کند. دارای حافظه داخلی شانزده گیگابایتی است. دارای کنترل است. قیمت این کالا یک میلیون و سیصد هزار تومان است.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.