خرید بخاری آکواریم

0

یکی از وسایل جانبی مهم آکواریوم بخاری یا همان هیتر می باشد. در حالت کلی وظیفه ی بخاری آکواریوم تنظیم دمای آکواریوم است. بخاری اکواریوم نه تنها در فصل زمستان بلکه در فصل تابستان و گرما نیز برای اکواریوم لازم است.

مشاهده قیمت و خرید

انواع بخاری آکواریوم

انواع بخاری آکواریوم

بخاری دستی که با دست تنظیم میشود و حتما باید مراقب بود که بصورت صحیح و به موقع شروع به کار کند.
بخاری اتوماتیک که مناسب ترین روش برای تنظیم دمای آکواریوم می باشد. بخاری اتوماتیک نیز میتوانند ویژگی هایی از جمله داشتن چراغ برای نشان دادن خاموشی یا روشنی دستگاه ، ضد آب بودن برای جلوگیری از سوختن دستگاه و..

چرا بخاری آکواریوم 

در فصول مختلف به دلیل تغییر دمای محیط و تاثیر گذاری آن روی دمای آکواریوم بهتر است که از بخاری استفاده کنید زیرا عمر ماهی ها به دلیل استرس ناشی از تغییر دما و محیط کم نشود.

مشاهده قیمت و خرید

نکاتی برای نگه داری بخاری آکواریوم

توان و اندازه بخاری را با توجه به اندازه آکواریوم انتخاب کنید ( یک وات= هر لیتر آب)
هیچوقت بخاری روشن را از داخل آکواریوم خارج نکنید
بخاری را در مکان مناسب و محکم به شیشه آکواریوم وصل کنید تا در صورت جنب و جوش ماهیان مشکلی پیش نیاید
هر ماه بخاری را تمیز و چک کنید
بعضی بخاری ها به آب جریان برق منتقل میکنند به همین منظور بعد از اینکه بخاری را به آکواریوم وصل کردید با فازمتر جریان آب را چک کنید
هنگامی که میخواهید بخاری را از آب خارج کنید چند دقیقه قبل بخاری را از برق بکشید
اگر آکواریوم شما بزرگ است بهتر است که از دو بخاری در دو موقعیت مختلف آکواریوم استفاده کنید
در آخر به منظور تنظیم دمای آکواریوم داشتن یک بخاری یا هیتر مناسب لازم است. توجه داشته باشید که بخاری آکواریوم در همه ی فصول سال لازم می باشد.

قیمت بخاری آکواریوم

معمولا قیمت بخاری اکواریوم حدودا بین ۷۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

مشاهده قیمت و خرید

خرید بخاری آکواریوم

خرید بخاری آکواریوم برای افراد دارای آکواریوم بسیار ضروری و همچنین حائز اهمیت می‌باشد. دمای آکواریوم یک عامل مهم برای رفاه و راحتی ماهی‌های شماست. بر خلاف تمامی انسان‌ها و سایر پستانداران ماهی‌ها نمی‌توانند گرمای بدن خود را تولید کنند. از این رو برای حفظ دمای بدن باید به درجه آب اعتماد کنند. همین امر باعث می‌شود تا شما فضای آکواریوم‌تان را طوری طراحی کنید که حیوانات خانگی شما در یک دمای کاملا مناسب به زندگی خود ادامه دهند. این مطلب یک راهنما به حساب می‌آید که شامل تمامی اطلاعات مربوط به بخاری آکواریوم می‌شود. پس با ما همراه باشید.

در خرید بخاری آکواریوم چه عواملی را باید مورد بررسی قرار دارد؟

در هنگام خرید این محصول مفید عوامل مختلفی وجود دارند که تمامی آن‌ها به نوعی اهمیت ویژه خود را پیدا کرده‌اند. از این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره داشت:

  • انواع
  • سایز
  • مکان قراردهی
  • چالش‌های گرمایش

انواع

انتخاب یکی از بخاری‌های آکواریومی تا زمانی که با انواع مختلف آن آشنایی داشته باشید کار سختی نخواهد بود. به طور کلی این بخاری‌ها چهار نوع اصلی را به خود اختصاص داده‌اند:

  • بخاری‌های غوطه وری
  • بخاری‌های زیر زمینی
  • بخاری‌های فیلتری

هر کدام از انواع ذکرشده ویژگی‌هایی را با خود به همراه دارند که بر اساس نوع نیاز و کاربرد خرید انجام می‌شود.

سایز

از بحث انواع که بگذریم به مبحث مهم‌تری می‌رسیم. اینکه بدانید چه نوعی بخاری‌ای را برای آکواریوم خود بخرید، تنها شروع ماجراست و بخشی از خرید شما می‌باشد. بخاری‌های در سایزها و اندازه‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند. برای اینکه بتوانید در خرید بخاری آکواریومی سایز مناسبی را انتخاب کنید که بر اساس دمای اتاق و همچنین حجم آب موجود در مخزن باشد، یک روش محاسباتی وجود دارد که با فراگرفتن آن می‌توانید به راحتی سایز مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مکان قراردهی

خب حالا تصور کنید که بخاری مورد نظر آکواریوم‌تان را خریداری کردید و سایز مناسبی را نیز انتخاب نمودید. بعد از تمامی این کارها شما با چالش دیگری نیز مواجه خواهید شد و آن مکان قرار دهی است. اطلاع یافتن از اینکه بخاری را در راست، چپ و یا نیمه قرار دهید، مهم است. برای تنظیم منحصر به فرد چند دستورالعمل ساده وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به ترتیب طی کنید.

در آکواریوم خانه شما بهترین محل مکان برای قرار دادن بخاری جایی نزدیک به حداکثر جریان آب است. اگر آب به طور مستقیمی از بالای بخاری به سمت پایین جاری شود، در آن صورت هم دما با آب به سرعت گرم می‌شود و آن را در تمامی مخزن پراکنده می‌کند.

چالش‌های گرمایی

حتی تحت بهترین شرایط مناسب، خرید بخاری آکواریومی می‌تواند مشکلات و چالش‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از رایج‌ترین نگرانی‌هایی که در این باره وجود دارد، شکستن بخاری است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در این باره نگران بوده‌اید، پیشنهادی که وجود دارد تهیه محافظ بخاری می‌باشد.

فصل تابستان نیز می‌تواند برای بخاری شما چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. چرا که در تابستان دمای آب آکواریوم به شدت افزایش پیدا می‌کند. از این رو بسیاری از افراد اقدام به خاموش کردن آن می‌کنند که برای رفع این مشکل، کافی نیست. از این رو برای اینکه بتوانید ماهی‌های خود را در امان نگه دارید، باید اقدامات اضافی‌تری را به انجام برسانید.

این موضوع در فصل زمستان نیز وجود دارد؛ با این تفاوت که به صورت بر عکس می‌باشد. این امر وقتی به شدت خودش می‌رسد که خرید بخاری آکواریوم شما با شکست رو به رو شود و از کار بیفتد. از این رو برای اینکه بتوانید ماهی‌ها را گرم نگه دارید باید کارهایی را به منظور انجام دادن در اولویت قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نکاتی پرداخته شد که شما در خرید بخاری آکواریوم باید آن‌ها را رعایت کنید. هر کدام از موارد ذکرشده درجه اهمیتی را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو توجه به تک تک آن‌ها باید انجام شود تا یک خرید مناسب و همچنین محافظت ویژه‌ای را داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین بخاری‌های آکواریوم می‌پردازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.