خرید پمب آب آکواریم

0

تمیز نگه داشتن آب داخل آکواریوم بسیار مهم است زیرا به حیات و زندگی جانوران آبجی کمک بسزایی میکند. برای این کار باید از پمپ هوا استفاده کنیم.
از پمپ هوا جهت انتقا ل آب به سطح آکواریوم استفاده میشود که امکان تعامل با هوا را بدهد ، این عمل باعث میشود که دی اکسید کربن موجود در آب خارج شود و اکسیژن هوا را جذب کند.

مشاهده قیمت و خرید

پمب آب آکواریم چکار میکند؟

پمپ هوا چه کاری انجام میدهد؟

دی اکسید کربن در اکثر مواقع در زیر سطح آب قرار میگیرد و برای خارج شدن از آب نیاز به تحریک شدن دارد و این کار را پمپ آب انجام میدهد.

انواع پمب آب آکواریم

پمپ خارجی که در خارج از آکواریوم قرار میگیرد و هوا از طریق شلنگ حرکت میکند. ویژگی مثبت این پمپ این است که در خارج از آکواریوم قرار گرفته و زیبایی آکواریوم را خراب نمیکند.
پمپ داخلی که در داخل آکواریوم قرار گرفته و این پمپ ها دارای یک لوله است که سر آن در خارج از آکواریوم قرار گرفته و هوا را مکش کرده و وارد آب میکند.

مشاهده قیمت و خرید

خرید پمب آب آکواریم

برای خرید پمپ آب به نکات زیر توجه کنید:

  • حجم آب _ سیستم فیلتراسیون آکواریوم_ نوع و تعداد ماهی ها و گیاهان داخل آکواریوم_ حجم آکواریوم و…
  • جنس مرغوب و مناسب خریداری کنید
  • شفت یا میله وسط دستگاه که فلزی نباشد زیرا به مرور زنگ زده و اکسید آهن تولید کرده که برای جانوران مضر است
  • میزان خروجی با توجه به حجم آکواریوم
  • در آخر اگر میخواهید آب داخل آکواریوم تمیز بماند و راکد نشود پمپ آب لازم می باشد ، داشتن یک پمپ آب حتی از تغذیه ماهی ها نیز محیط است و نداشتن یک پمپ هوا به معنای کشتن ماهی ها است!!

مشاهده قیمت و خرید

خرید پمپ آب آکواریوم

خرید پمپ آب آکواریوم یکی دیگر از ملزومات برای آن دسته از افرادی است که به نگهداری و خرید ماهی‌های مختلف علاقه دارند. به طور کلی این پمپ‌ها دو عملکرد اصلی را در بر می‌گیرند که جریان هوا و همچنین هوادهی این موارد هستند. در جابه جایی آب از وسیله های مختلفی بهره گرفته می شود. از این ابزار می توان به فیلترها و اسکیمرها اشاره کرد. برای استفاده درست از پمپ آب موارد مختلفی را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

حرکت آب در خرید پمپ آب آکواریوم

هنگامی که آب به طور مداوم سطح آب را بر هم می زند، باعث ایجاد هوادهی می شود. پمپ‌ها به طور مداوم می‌توانند حرکت کنند، هوا ایجاد کنند بدون اینکه ذره‌ای حباب ایجاد شود. ماهی‌های مختلفی وجود دارند که بدون یک جریان مناسب نمی‌توانند آنطور که باید زندگی کنند. همچنین در صورت وجود جریان‌ها هیچگونه لکه‌ای بر روی آب تجمع پیدا نخواهد کرد.

لوله کشی

اگر دستگاه‌های مورد نیاز در بیرون از آکواریوم قرا بگیرند، به منظور انتقال دادن آب از طریق مدار از سمت وسایل جانبی منتقل می‌شوند، به یک یا چند پمپ احتیاج دارید. البته برای بخشی از مدار می‌توان از جاذبه استفاده نمود، ولی در هر صورت حداقل به یک پمپ احتیاج خواهید داشت.

انتخاب پمپ

اولین عاملی که در انتخاب پمپ شما مد نظر می‌باشد، میزان آب مورد نیاز برای انتقال دادن است. اگر یک فیلتر و یا اسکیمر را برای اجرا کردن دارید، در آن صورت میزان آب مشخصی در هر زمان انتقال داده می‌شود. به طور کلی برای هر گردش برای فیلتر مقدار ۶ گالن در هر ساعت پیشنهاد داده می‌شود. از این رو اگر مخزن شما ۴۰ گالنی است، باید از پمپی استفاده کنید که می‌تواند ۲۴۰ گالن در هر ساعت حرکت کند.

البته در هنگام محاسبه و خرید پمپ آب آکواریوم باید به قسمت بالایی آن نیز توجه داشته باشید. در آکواریوم‌ها این کار باعث خواهد شد تا خروجی با سرعت بالا کاهش پیدا کند. از این رو تنها واحدهای قدرتمند می‌توانندبا سرعتی مناسبی و معادل چند پا را تحمل کنند. همچنین این قسمت ها حالت خورندگی دارند و برای اینکه تمامی قطعات پمپ بتواند در مقاومت کامل باشند، مقداری آب نمک نیاز است.

تنظیم پمپ آب آکواریوم

در تنظیم پمپ آب آکواریوم اگر تنها بتوانید چند نکته بسیار ساده را در نظر بگیرید، در آن صورت شاهد حداکثر عملکرد در این دستگاه خواهید بود.

  • اگر پمپ آب شما بیش از یک پریز برق دارد، برای ترکیب خروجی آن‌ها بهتر است از شیر یا یک پنکه استفاده کنید. این کار می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که فشار پشتی در هر دیافراگرم برابر است. این فشار برابر باعث خواهد شد تا سایش‌های ناهموار کاهش پیدا کنند و همچنین نارسایی‌هایی اولیه نیز به حداقل خود برسند.
  • مورد مهم دیگری که در تنظیمات پمپ آکواریوم باید به آن دقت کنید، دریچه چک می‌باشد که باید بین پمپ و آکواریوم قرار بگیرد. این کار باعث خواهد شد تا هوا در آکواریوم به جریان‌های خروجی وارد شود. البته اگر برق قطع شود، آب از مخزن به داخل پمپ باز نخواهد گشت.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی خرید پمپ آب آکواریوم پرداخته شد که در صورت به انجام رساندن این فرآیند چه کارهایی را باید به انجام برسانید تا پمپ آب شما بتواند عملکرد بالایی را داشته باشد. تمامی موارد ذکرشده از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند؛ از این رو توجه به هر کدام از آن‌ها یک کار ضروری می‌باشد. در ادامه به معرفی بهترین پمپ‌های آب آکواریوم میپردازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.