خرید بذر آکواریوم

0

جانوران آبزی و ماهی ها نیز مانند انسان ها به داشتن فضایی سرسبز و شاد علاقه دارند و به همین منظور میتوانید به هزینه کمی آکواریوم خود را به یک فضای سرسبز تبدیل کنید گویی که انگار یک باغ در آکواریومتان پرورش داده اید.

مشاهده قیمت و خرید

برای خرید بذر آکواریوم باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

اول خرید بذر آکواریوم می باشد. بذر ها انواعی دارد و شامل گیاهان مختلفی از جمله گیاهان بومی آرژانتین، بذر گل، بذر اسفناج، چمن معمولی و انواع مختلف.

نگهداری بذر آکواریوم چه شرایطی دارد؟

نگهداری بذر آکواریوم چه شرایطی دارد؟

شما بذر را میتوانید با توجه به شرایط نگه داری آن زیر خاک ، کود ، شن و ماسه و… بکارید ولی نگه داری آن نیز شرایطی دارد.
گیاهان آبزی نیز مانند دیگر گیاهان به نور کافی و دی اکسید کربن نیز نیاز دارند و باید شرایطی از جمله شرایط رشدی ، تغذیه ، چگونگی شرایط آب و سختی آن ، دما و… را تامین کرد.
همچنین شما باید نوع آب و ماهی ها حجمشان را در نظر بگیرید.

مشاهده قیمت و خرید

مزیت های کاشت بذر آکواریوم چیست ؟ 

گیاهان به دلیل فتوسنتز میتوانند میزان دی اکسید کربن آب را کاهش و سب افزایش اکسیژن شوند .
همچنین باعث بهتر شدن کیفیت آب و رشد جلبک ها میشود.
زیبایی آکواریوم به منظور دکوراسیون زیبا برای خانه و بازی ماهی ها.
پناهگاه برای ماهی ها و مکانی برای پوشاندن وسایل آبزی و…

شرایط آب و هوایی برای کاشت بذر چگونه است ؟ 

دمای مناسب برای جوانه زدن بین ۱۸ تا ۲۸ سانتی گراد
میزان پی اچ آب بین ۵ تا ۷
کشت بصورت خشک انجام شود به دلیل شناور نشدن و انباشته شدن در یک نقطه (خشک یعنی تانک آب نداشته باشد.)
در آخر برای داشتن منظره ای زیبا و جذاب برای خودتان و جانوران آبزی تان کشت بذرهای مختلف با توجه به شرایط آکواریوم و آب میتوانید بذر آکواریوم تهیه کنید.

قیمت خرید بذر آکواریوم چقدر است ؟

بذر گیاه اکواریوم حدودا ۴ هزار تومان تا حدودا ۸۰ هزار تومان می توان یافت کرد.

مشاهده قیمت و خرید

بذر چمن آکواریوم یکی از مواردی می باشد که می تواند باعث زیبایی نهایی یک آکواریوم شود. چرا که رنگ سبز نشان دهنده حس زندگی، طراوت و جنگل است. به گونه ای که با استفاده از می توان یک فضای کوچکی از جنگل را ایجاد کرد. کاربردهایی که بذر چمن دارند، تنها به زیباسازی ختم نمی شوند و می توان گفت موارد دیگری وجود دارند که به جرات می توان گفت اهمیت بسیار بالاتری دارند. به همین علت در ادامه شما را با انواع کاربردها و به طور کلی هر آنچه باید درباره بذر چمن بدانید، آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با کاربردهای بذر چمن آکواریوم آشنا شوید

شاید یکی از دلایلی که باعث شده است تا استفاده از آکواریوم های پلنت و یا گیاهی با استفاده از بذر چمن به اوج خود برسد و یا در مواردی ترجیح داده شوند، کاربردهایی هستند که در آن به چشم می خورند. از این کاربردها می توان به مواردی همچون گزینه های زیر اشاره داشت.

  • گیاه نه تنها می تواند غذای مورد نیاز آبزیان را فراهم کند؛ بلکه این قابلیت را دارد تا بتواند اکسیژن را نیز در آب تامین نماید.
  • بذر چمن در هنگام رشد با عملکردی که دارد می تواند باعث حفظ شدن تعادل شیمیایی در آب شود. از این رو رساندن آسیب به آبزیان را به حداقل خود می رساند.
  • برخی از بذرها می توانند در شرایط سایه نیز به رشد خود بدون هیچگونه مشکلی ادامه دهند.

انواع بذرهای چمن آکواریوم

بذر چمن آکواریوم از آنجایی که کاربرد زیادی دارند، انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است. هر کدام از انواع مختلف این بذرها در شرایط مختلفی رشد می کنند و هر کدام از آن ها ویژگی های مختلفی دارند. در ادامه شما را با انواع بذر چمن ها آشنا خواهیم کرد.

بذر چمن مونت کارلو

  • برگ های این بذر حالتی متراکم و گرد را به خود اختصاص داده است.
  • رنگ این بذر سبز کاملا شفاف می باشد.
  • ویژگی مثبتی که در این بذر به چشم می خورد این است که می تواند در شرایط سایه نیز رشد قابل قبولی را داشته باشد. ولی به طور کلی اگر می خواهید شاید یک رشد مطلوب باشید، تاباندن نور به آن را از یاد نبرید.
  • برای اینکه این نوع بذر شروع به جوانه زنی کند، حداقل هشت ساعت نور در روز باید به آن تابانده شود.
  • همچنین دما ایده آل برای این بذر بین بازه ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی گراد می باشد.
  • در نهایت PH مربوطه نیز نباید از محدوده ۵ تا ۷ خروج پیدا کند.
  • مدت زمانی که برای جوانه زنی مورد نیاز است بین ۵ تا ۷ روز است که بهترین راه برای محافظت این است که روی آن ها را با استفاده از یک نایلون نه چندان ضخیم بپوشانید.

هر گونه بی توجهی به موارد بالا می تواند شرایط مطلوب را از بین ببرد و در زیباسازی و تهیه آکواریوم مورد نظرتان موفق نشوید.

خرید بذر چمن آکواریوم

در این مطلب به بررسی بذر چمن آکواریوم پرداخته شد که کاربردهای مختلفی را دارد و در کنار آن انواع مختلفی دارد. به همین دلیل اگر می خواهید یک آکواریوم پلنت را برای خود تهیه کنید، می توانید انواع بذرها را بررسی کنید و سپس یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.