خرید دماسنج آکواریوم

0

یکی از نکاتی که برای نگهداری اکواریوم باید به آن توجه کرد ثابت نگه داشتن دمای آب آکواریوم می باشد. به همین منظور ما باید از دمای داخل آکواریوم اطلاع داشته باشیم برای این منظور از دماسنج استفاده کنیم.

مشاهده قیمت و خرید

اما در کل می توانیم به دو صورت دماسنج را به آکواریوم وصل کنیم:

یک وصل کردن دماسنج به بیرون آکواریوم و دو وصل کردن دما سنج به داخل آکواریوم.

پیشنهاد ما این است که دماسنج را به داخل آکواریوم وصل کنید به دلیل اینکه اگر دماسنج به بیرون آکواریوم وصل باشد ممکن است اما دما را دقیق نشان ندهد به این دلیل که دمای محیط روی آن تاثیر میگذارد.

انواع دماسنج آکواریوم کدام است ؟ 

انواع دماسنج آکواریوم کدام است ؟ 

اما در کل می توانیم از ۴ نوع دماسنج برای اندازه گیری دمای آب آکواریوم استفاده کنیم:

یک: دماسنج برچسبی که این دماسنج را به بالاترین نقطه آکواریوم وصل میکنیم.

دو: دماسنج جیوه ای اما این روی این نکته را توجه داشته باشید که اگر ماهی های سریع دارید بهتر است از این نوع دماسنج استفاده نکنید..

سه :دماسنج آنالوگ این دماسنج حساسیت بالایی دارد ولی می‌تواند برای مکانی که در آن قرار دارد مشکلی بوجود بیاورد.

۳۴ چهار: دماسنج دیجیتال که این دماسنج حساس ترین دماسنج میباشد و تغییرات دما را به صورت اعداد و اعشار نشان می دهد.

در کل شما برای اینکه تغییرات دما باعث استرس ماهی های شما نشود باید دمای آب داخل آکواریوم را بدانید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید به همین منظور داشتن یک دماسنج آکواریوم برای شما لازم میباشد.

قیمت دماسنج آکواریوم چقدر است ؟ 

قیمت دماسنج بین ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

مشاهده قیمت و خرید

دماسنج آکواریوم یکی از اصلی ترین تجهیزات به حساب می آید که هدف از طراحی این است که بتواند دمای آب را به صورت کاملا ثابت نگه دارد.

مناسب ترین و ایده آل ترین دمایی که باید در آکواریوم وجود داشته باشد بین دو بازه ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. همچنین دماسنج ها نیز انواع مختلفی را به خود اختصاص داده اند که هر کدام از آن ها نشان دهنده ویژگی های متنوع هستند که در ادامه به بررسی تمامی این انواع خواهیم پرداخت تا در هنگام خرید دماسنج آکواریوم بدانید چه مدلی را باید انتخاب کنید و یا کدام یک برای شما مناسب تر است. پس با ما همراه باشید.

انواع دماسنج آکواریوم

همانطور که اشاره شد دمای ایده آلی که در آب اکواریوم باید وجود داشته باشد بین ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است و با استفاده از چهار نوع مختلف از انواع دماسنج ها می توان به این دما رسید. این ۴ مدل شامل موارد زیر هستند:

  • دماسنج های برچسبی
  • دماسنج های دیجیتال
  • دماسنج های آنالوگ
  • دماسنج های جیوه ای

در ادامه به بررسی هر کدام از انواع این موارد خواهیم پرداخت.

  1. دماسنج های برچسبی

یکی از انواع دماسنج های موجود برای آکواریوم شامل نوع برچسبی می باشد. محلی که می توان این دماسنج را نصب کرد، در بالاترین قسمت آکواریوم است، یعنی جایی که در آن آب به جریان گذاشته می شود. درجه حرارت هنگامی که تغییر پیدا کند، توسط این وسیله به صورت لمسی حس می شود و در نهایت این تغییرات با استفاده از اعداد و ارقام به نمایش گذاشته می شوند.

  1. دماسنج های دیجیتال

در دسته بندی انواع دماسنج ها حساس ترین نوع را می توان به دماسنج های دیجیتال نسبت داد که دقت بالایی را از خود به اشتراک می گذارند. برای نشان دادن دما در این وسیله تا یک رقم عدد اعشار استفاده می شود.

  1. دماسنج های آنالوگ

طراحی دماسنج های آنالوگ نسبت به دیگر موارد متفاوت تر است؛ چرا که در آن یک عقربه به کار گرفته شده که با حرکت آن بر روی صفحه مدرج می توانید متوجه حرارت و دما شوید. حساسیت این نوع دماسنج نیز بالاست. همچنین قراردهی آن در داخل آکواریوم شما را با چالش رو به رو خواهد کرد.

  1. دماسنج های جیوه ای

یکی از معمول ترین دماسنج هایی که تا به حال اسم آن را شنیده اید، دماسنج های جیوه ای می باشند که طراحی آن با استفاده از یک میله انجام گرفته است که درون آن الکل یا جیوه وجود دارد. اگر این دو ماده موجود درون میله به انبساط و یا انقباض در بیایند، در آن صورت تغییرات دما نشان داده می شوند.

البته نکته ای که در این باره وجود دارد این است که اگر در داخل آکواریوم تان از ماهی هایی نگهداری می کنید که حرکت تند و سریعی دارند، دماسنج های جیوه ای به شما پیشنهاد نمی شود.

خرید دماسنج آکواریوم

دماسنج آکواریوم اهمیت بسیار زیادی را پیدا کرده است. چرا که وجود آن باعث خواهد شد تا بتوانید از شرایط حاکم در آب اطلاع پیدا کنید و حیوانات آبزی شما در سلامت بیشتری خواهند بود. از این رو می توانید از انواع دماسنج آکواریوم که در این مطلب به آن پرداخته شد، استفاده کنید و نهایت بهره را ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.