خرید زنگ چوب ماهیگیری

0

اگرچه ماهیگیری یک فعالیت مفید و لذت بخش است ولی گاهی اوقات ممکن است کاری زمان بر و خسته کننده شود و ماهیگیر تمام تمرکز خود را بر روی چوب ماهیگیری نگذارد. مثلا در مکان هایی که ماهی ها تراکم کم تری دارند قطعا ماهی برای صید کمتر گیر میاد و ماهیگیر ممکن است علاوه بر ماهیگیری به فعالیت دیگری مشغول شود تا ماهی گیر بیاد. به همین منظور با خرید زنگوله چوب ماهیگیری دیگر نیازی نیست تمام تمرکز خود را روی چوب بگذارید.

مشاهده قیمت و خرید

زنگوله چوب ماهیگیری چکار می کند؟

این وسیله به دلیل اینکه بالای در بالای چوب و در محل پرتاب نخ قرقره قرار میگیرد هنگام اینکه قلاب حرکت میکند زنگوله نیز به صدا در می آید و ماهیگیر میفهمد که ماهی به دام افتاده است.

مشاهده قیمت و خرید

ویژگی زنگوله چوب ماهیگیری چیست ؟

ویژگی زنگوله چوب ماهیگیری چیست ؟

قیمت مناسب ، پیچییده نیست و کار با آن ساده می باشد ، بسیار کاربردی و صرفه جویی در زمان و افزاریش بهره وری و…
در خرید و وصل کردن این وسیله به نکات زیر توجه کنید:
جنس و اندازه آن ، داشتن تنظیم کننده گیره مناسب جهت وصل کردن آن به انواع چوب ها ، صدای مناسب ، حساسیت بالا ، برخی از این محصولات با باتری کار میکنند ، داشتن نور علاوه بر صدا این وسیله را به چوب ماهیگری به سفتی بچسبانید ولی این سفتی نباید به چوب آسیب برساند. هنگام وصل کردن این وسیله توجه داشته باشید که نباید با نخ برخورد یا باعث پیچ خوردن نخ شود.

انواع زنگوله چوب ماهیگیری

زنگوله کلاسیک: دارای شکل کلاسیک ، قیمت مناسب ، صدای بلندتر به دلیل ضخامت فلز.
دو زنگوله: این یک زنگوله در وسط و دو زنگوله در اطراف گیره دارد و طرح مدرن تری دارد ور در نتیجه تنظیم بهتری دارد و به سادگی روی انواع چوب ها وصل میشود ولی صدایش کمی کم تر از زنگوله کلاسیک است.
همچنین یک نمونه دیگر از زنگوله های دو زنگوله وجود دارد که علاوه بر داشتن دو زنگ دارای می باشد تا اگر صیاد در شب صدای زنگوله را نشنید با نور آن تشخیص دهد.

LED چراغ بهترین راه برای قراردادن زنگوله چوب قراردادن زنگوله به جهت بالا می باشد. اگر بخش زنگوله یکم به پایین متمال باشد اما جهت گیره رو به بالا باشد صدای بیشتری تولید میکند.
در آخر توجه داشته باشید که گاهی ممکن است که برای صید یک ماهی زمان زیادی صرف کنید و بخواهید علاوه بر ماهیگیری تمرکز خود را روی فعالیت های کوچک از جمله خوردن غذا یا آفتاب گیری و… بگذارید به همین منظور خرید یک زنگوله میتواند شما را از به دام افتادن ماهی باخبر کند.

قیمت زنگوله چوب ماهیگیری چقدر است ؟

قیمت حدودا ۱۰ ت به بالا (با توجه به مدل آن)

مشاهده قیمت و خرید

راهنمای خرید زنگ چوب ماهیگیری برای انواع صیدها

فرایند صید ماهی با وجود مفرح بودن اما گاه زمان‌گیر است و توجه همیشگی به نشانه صید ماهی از حوصله بسیاری خارج است، اگر قصد صید ماهی در محیط با تراکم کم دارید و می‌خواهید به محض گیر کردن ماهی در قلاب، در بهترین زمان آن را به بالا بکشید، در این صورت خرید زنگ چوب ماهیگیری را پیشنهاد می‌کنیم. ساختار زنگ چوب ماهیگیری چندان پیچیده نیست و هزینه خرید زیادی ندارد اما به طور قطع برای افزایش بهره‌وری، دقت و صرفه‌جویی در وقت پیشنهاد می‌شود و آن را جزو ادوات و لوازم ضروری ماهیگیری می‌دانیم.

انواع و ویژگی‌های مهم هنگام خرید زنگ چوب ماهیگیری

زنگ چوب ماهیگیری، فناوری چندان پیچیده نیست اما به طور روشنی در بهبود تجربه ماهیگیری و صید تاثیر دارد. شانس و شرایط محیطی به طور قابل توجهی در شانس صید کردن ماهی مرغوب دخیل هستند و به دلیل طولانی شدن ساعت‌‌های انتظار برای صید، بسیار اتفاق می‌افتد که حواسمان از حرکات چوب ماهیگیری دور شود. برای این مشکل، خرید زنگ چوب ماهیگیری بهترین راه کار است.

نحوه عملکرد زنگ چوب ماهیگیری به این شکل است که با قرارگیری در بالای چوب و در محل پرتاب نخ قرقره ماهیگیری، مستعد تکان خوردن در صورت حرکت قلاب در درون آب است و با حرکت قلاب، زنگ هم به حرکت در می‌آید که نتیجه آن ایجاد صدا و آگاه شدن ماهیگیر از فرصت صید ماهی است.

زنگ چوب ماهیگیری با وجود اتصال قوی نباید به بدنه چوب آسیب برساند و از تنظیم کننده گیره صحیح برخوردار باشد تا بتوان آن را بر روی انواع چوب ماهیگیری در شکل و اندازه‌های مختلف قرار داد. صدای ایجاد شده توسط زنگ را بسنجید و با توجه به فاصله‌ای که از چوب ماهیگیری برایتان ایجاد می‌شود، یک نمونه با توان ایجاد صدا به اندازه کافی بلند و رسا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که زنگ چوب ماهیگیری نباید محل عبور نخ را قطع کند یا به دلیل شل بودن، نخ در اطراف آن پیچ بخورد.

مزیت‌ها و محدودیت‌های استفاده از زنگ چوب ماهیگیری

زنگ چوب ماهیگیری یک روش کم هزینه برای عدم نیاز به مراقبت و نظارت همواره بر چوب ماهیگیری است، اما ممکن است حرکت‌های نامربوط دیگری مانند حرکت اجسام یا جریان آب را با صدا نشان دهد که به ندرت اتفاق می‌افتد.

انواع زنگ چوب ماهیگیری

دو نوع رایج زنگ چوب ماهیگیری در بازار وجود دارد که برای بیش‌تر مصارف، استفاده یکی از دو نوع زیر را پبیشنهاد می‌کنیم.

  • مدل زنگوله کلاسیک – در این مدل، زنگوله در زنگ به شکل کلاسیک که همه ما می‌شناسیم قرار دارد و به دلیل ضخامت فلز، صدای بلندتری ایجاد می‌کند. این مدل نمونه ارزان‌تر نسبت به نوع دیگر است و تجربه کارکرد ساده‌تری دارد.
  • مدل دو زنگوله – مدل دو زنگوله برخلاف نمونه کلاسیک که یک زنگوله در وسط دارد، دو زنگوله در دو طرف گیره خود دارد و از طراحی مدرن‌‌تری برخوردار است، به همین دلیل قابلیت تنظیم بهتری دارد و به راحتی بر انواع چوب ماهیگیری نصب می‌شود اما کمی کم‌صدا‌تر از نمونه کلاسیک است.
  • نمونه چراغ‌دار – نمونه‌ای از زنگ‌های دو زنگوله‌دار وجود دارد که علاوه بر دو زنگ، دارای چراغ LED هستند تا اگر در شب صیاد صدای زنگ را نشنید، با حرکت نور چراغ متوجه صید ماهی شود.

نکات و نحوه استفاده از زنگ چوب ماهیگیری

 توجه داشته باشید که با خرید زنگ چوب ماهیگیری، نباید آن را در زیر چوب قرار دهید، چرا که مانع حرکت آزادانه نخ قرقره می‌شود. ممکن است با تقلاء ماهی، نخ به دور زنگ پیچ خورده و آن را قطع کند تا علاوه بر عدم دستیابی به ماهی، قلاب، طعمه و نخ را هم از دست بدهید. بهترین روش قرار دادن زنگ چوپ ماهیگیری به صورت قرارگیری آن به جهت بالا است. اگر بخش زنگوله را کمی به پایین متمایل کنید اما جهت گیره همچنان رو به بالا باشد، با این کار صدای بیش‌تری تولید خواهد شد.

قیمت خرید زنگ چوب ماهیگیری

زنگ چوب ماهیگیری یکی از ضروری‌ترین لوازم جانبی ماهیگیری است، که به شدت بر بهره‌وری و بازده کار صید تاثیر می‌گذارد. با توجه به کاهش زمان و نیرو برای توجه به قلاب، استفاده از زنگ چوب ماهیگیری بسیار مقرون به صرفه است. زنگ چوب ماهیگیری به دلیل ساختار ساده خود از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. قیمت نمونه کلاسیک بسته به نوع فلز کمی از نمونه دوگانه ارزان‌تر است. البته نمونه مدرن با چراغ LED، بهره‌وری و کارایی مخصوص به خود را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.