خرید شن و خاک آکواریوم

0

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که شن و ماسه  اکواریوم برای زیبایی و تزئینی است و لازم نیست روی انتخاب آنها حساس بود ولی اینطور نیست. انتخاب شن و ماسه نامناسب میتواند مشکلات زیادی بوجود آورد.

مشاهده قیمت و خرید

انواع شن و خاک آکواریوم

انواع شن و خاک آکواریوم

شن های انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به ماهی ها و شرایط آکواریوم خود آن ها را خریداری کنید.
شن آهکی: برای ماهی دیسکس استفاده نکنید ولی برای سیچلاید های آفریقایی مناسب می باشد.
شن بی آهک تقریبا برای همه ی ماهی ها مناسب می باشد.
همچنین شما توجه داشته باشید که بعضی از ماهی ها مانند اسکار یا بوفالو و… شن ها را با دهان خود جا به جا کرده و باعث بهم ریختن تزیین آکواریوم میشوند برای همین پیشنهاد میشود که از شن های درشت تر استفاده کنید. یا بعضی از ماهی ها به شن های تیره تر علاقه دارد.
پیشنهاد میشود در کنار شن و ماسه از سنگ ریزه ها نیز استفاده کنید.

مشاهده قیمت و خرید

خرید شن و ماسه آکواریوم

نکات زیر را برای خرید شن و ماسه آکواریوم رعایت کنید:

توجه داشته باشید که اندازه قطر ذرات باید بین ۳ تا ۸ میلیمتر باشد اگر کمتر از ۳ میلیمتر باشد موجب از بیرن رفتن ریشه گیاه و اگر بیشتر از ۸ میلیمتر باشد از رشد ریشه گیاهان جلوگیری میکند.

توجه داشته باشید که ضخامت لایه کف اکواریوم که شن و ماسه در آن قرار می گیرد حداقل باید ۵ سانتیمتر باشد که فضا برای رشد دیش گیاهان آبزی فراهم باشد.

در آکواریوم های گیاهی از شن های اهکی استفاده نکنید زیر موجب بالارفتن بیش از حد اسیدی آب میشد و از رشد گیاهان جلوگیری میکند.

این را در نظر داشته باشید که از چند نوع شن و ماسه استفاده نکنید.

شن و ماسه شما باید دارای مواد مغذی از جمله پتاسیم ، منگنز ، آهن و … باشد در غیر این صورت باعث از بین رفتن گیاهان میشود.

اگر برای آکواریوم خود نمی خواهید گیاه بکارید برای همین لازم نیست حتماً یک لایه مغزی در بستر آکواریوم استفاده کنید.
در آخر توجه داشته باشید که شن و ماسه برای زیبایی نیست و خرید یک شن و ماسه میتواند روزی زندگی ماهی های شما نیز موثر باشد.
شن های آکواریوم بین حدودا ۳ تا بالاتر موجود می باشد (بستگی به حجم و نوع ان دارد.)

مشاهده قیمت و خرید

چیدن وسایل داخل آکواریوم حایز اهمیت است و میتواند به زیبایی و حتی کیفیت آب شما نیز کمک کند. مسلما در اولین وهله شن و خاک مناسب میتواند به ذهن هر کسی برسد.

برای چه شن و خاک داخل آکواریوم بخریم؟

خیلی از ماهی‌ها شن‌های مختلفی وجود دارند مثلا ماهی مانند دیسک شن های تیره را به رنگ روشن تر ترجیح میدهند. بعضی از گربه ماهی ها دانه های ریز تر را دوست دارند. همچنین شما با خرید شن و خاک آکواریوم بستر خوبی را برای رشد گیاهان و تراریوم های داخل آکواریوم فراهم میکنید.

ساخت بستر آکواریوم مهم است.

به‌عنوان زیری‌ترین لایه شما یک خاک مغزی که شامل مواد غذایی و رشد گیاهان داخل آب را فراهم می‌کنید و بعد با پوشاندن شن و ماسه و خاک روی آن را میپوشانید. و در آکواریوم هایی که گیاهان نیستند بدون مواد مغزی میپوشانید. و داشتن یک ساختار برای آکواریوم شما که شامل شن و خاک باشد اهمیت دارد. این بستر میتواند به محل مناسبی برای چیدمان تزیینی داخل آکواریوم باشد. مثلا چیدن صخره‌های زیبا و سرگرم کننده برای جانوران آبزی.
همچنین خرید شن و ماسه و خاک مناسب و طبیعی میتواند باعث پایداری شرایط آب شما نیز شود مثلا پایداری میزان پی اچ آب آکواریوم شما.

خرید شن و ماسه برای آکواریوم

و در اخر خرید شن و ماسه از نظر زیبایی، جانوران آبزی و در بعضی اوقات برای کیفیت آب شما نیز مهم است و خرید آن برای آکواریوم ها چه بزرگ و چه کوچک توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.