خرید غذای خرگوش

0

اگر شما نیز از خرگوش مراقبت میکنید یا قصد خرید این حیوان را برای نگه داری دارید باید به رژیم غذایی این حیوان اهمیت دهید. خرگوش یا هر حیوانی مانند انسان نیز از خورد غذای مناسب و خوشمزه لذت میبرند به همین منظور تهیه غذای مناسب برای آنها ضروری است.

مشاهده قیمت و خرید

انواع غذا خرگوش

انواع غذا خرگوش

در کل غذاهای خرگوش در یونجه ، پلت و سبزیجات خلاصه میشود.
میتوان گفت یونجه اصلی ترین و مفیدترین غذای خرگوش است. این غذا باید برای خرگوش همیشه در دسترس باشد ، برای سلامتی دندان خرگوش نیز مناسب است. خرگوش های بالغ میتوانند یونجه ، علف چمن و جو مصرف کنند.
به دلیل اینکه یونجه دارای فیبر زیادی است باعث میشود دستگاه گوارش خرگوش به درستی کار کند.
نکته:
اگر غذایی را میخواهید بار اول به خرگوش دهید به مقدار کم بدهید تا واکنش بدن او را با غذا مورد نظر متوجه شوید.
سبزیجات نیز غذای روزانه خرگوش را میتواند تشکیل دهد.

مشاهده قیمت و خرید

انواع سبزیجاتی که خرگوش دوست دارد

کاهو ، جعفری ، کرفس ، سبزی خردل ، کلم ، شوید و شاهین و…
پلت نیز یک غذا مناسب برای خرگوش هستند ولی باید توجه داشته باشید که پلت کهنه به خرگوش ندهید زیرا آن را نمیخورد ، پلت ترکیبی که شامل ذرت و… است را ندهید ، پلت زیاد به خرگوش باعث چاغی میشود و در مصرف آن دقت کنید ، هرچقدر سن خرگوش بالاتر میرود پلت کمتری باید مصرف کند.
خرگوش عاشق غذاهای تشوریقی هستند ولی نباید هر روز به آن غذای تشویقی دهید. غذای تشویقی میتواند میوه نیز باشد ، در شست و شو و خرد کردن میوه دقت کنید و میوه را ریز خرد کنید. میوه های مورد علاقه خرگوش: آناناس ، سیب بدون هسته و توت فرنگی.
نکته:
خرگوش های غذاهای شیرین دوست دارند.

مشاهده قیمت و خرید

غذاهای مضر برای خرگوش

از دادن غذاهایی با کربوهیدارت و قند بالا مثل ماکارانی ، نان و کلوچه و بیس کوییت خودداری کنید.
غذاهای تشویقی که از ماست درسته شده اند.
آووکادو ، کرن فلکس ، کاهو پیچ ، برگ های روشن کاهو ، برگ چغندر ، غذاهای همستر ، جو دو سر ، شکلات ، کره بادام زمینی ، سیب زمینی ، گوشت ، ریواس ، چیپس ، برگ های گیاهان خانگی ، گل کلم و…
همچنین در تهیه غذا به سن و شرایط و نژاد خرگوش توجه کنید. خرگوش های تازه متولد شده ، ۲۰ روزه و خرگوش های حامله و… دارای غذاهای متفاوتی هستند که برای این کار از دامپزشک میتوانید کمک بگیرید.
در آخر تهیه غذای مناسب برای خرگوش خانگی خود اهمیت دارد و نکاتی را در این مورد در نظر بگیرید تا خرگوش سالمی داشته باشید و از بیمار شدن آن جلوگیری کنید. قیمت این محصول حدودا بین۳۰  تا ۹۰ ت میباشد.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.