خرید چسب آکواریوم

1

حتما برای شما پیش آمده است که آکواریومی را خریده باشید یا خودتان درست کرده باشید و بین شیشه های آن درزهای یا فضای خالی وجود داشته باشد که باعث بروز مشکلاتی از جمله بیرون زدگی آب میشود. برای حل این مشکل باید از چسب آکواریوم استفاده کنید.

مشاهده قیمت و خرید

چسب آکواریوم چه ویژگی هایی دارد؟

چسب آکواریوم که ما آن را به نام درز گیر سیلیکون نیز میشناسیم دارای ویژگی های هست که ما علاوه بر آکواریوم آن را می توانید در کارهای روزمره نیز از مله چسباندن کاشی یا سطوح فلزی نیز استفاده کنیم.

ویژگی های چسب آکواریوم

ویژگی های چسب آکواریوم

مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله تغییرات یا فشار آب

تنوع رنگ ( بی رنگ ، سفید و مشکی)

منعطف بودن

مقاوم در برابر اشعه UV

در خرید ایت محصول به نکات زیر توجه کنید:

حجم ، رنگ و شکل محصول

نوع کارکرد آن ( بعضی از چسب آکواریم ها برای چسباندن چوب ، مقوما و کاغذ ، پلاستیک و… نیز کاربرد دارند) و شما با توجه به کارکرد و شغلتان میتوانید آن را تهیه کنید.

بهتر است که در هنگام استفاده از چسب آکواریوم وسایلی از جمله کاردک، چاقو ، کاتر و یا تفنگ چسب آکواریوم همراه شما باشد.

زمان خشک شدن چسب آکواریوم

چسب اکواریوم برای خشک شدن به مواد یا کار اضافی نیاز ندارد و برای خشم شدن تا ۲۴ ساعت زمان میبرد و این بستگی به حجم استفاده شده دارد و در بعضی موارد بیشتر برای خشک شدن نیاز است.

دیر کل شما برای رفع درزی های اضافی آکورایوم یا کارهای روزمره یا با توجه به شغلتان میتوانید این چسب را تهیه کنید زیرا تقریبا همه کاره هست.

قیمت چسب آکواریوم چقدر است ؟ 

قیمت چسب آکواریوم حدودا بین ۱۰هزار تومان تا ۲۰۰  هزار تومان می باشد.

خرید چسب آکواریوم اغلب به منظور پر کردن درزها یا پوشش دادن حاشیه‌های شیشه های ماشین در ظرف شستن و پرکردن درزها و شکستگی آینه و یا برای نصب کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.امروزه بسیاری از افراد به دنبال تهیه و خرید انواع چسب آکواریوم هستند تا از این طریق بتوانند اتصالات مورد نظر خود را انجام دهند. همین امر نیز سبب شده است که بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی به دنبال تهیه و طراحی انواع بسیار گوناگونی از چسب آکواریوم یا سیلیکون باشند. امروزه شما می توانید در ویترین بسیاری از فروشگاه ها انواع چسب آکواریوم باشید که هر کدام از آنها با داشتن کارایی و عملکرد بسیار مشابه خود توانسته اند مورد توجه در بسیاری از صنایع واقع شوند.

برای خرید انواع چسب آکواریوم می توانید به راحتی از وب سایت اینترنتی پیش روی خود، اقدام لازم را انجام داده و هم اکنون یکی از بهترین و مناسب ترین انواع چسب آکواریوم را با قیمت بسیار مناسبی تهیه و خریداری کنید. یکی از موارد مهمی که قبل از خرید چسب آکواریوم باید مدنظر قرار دهید، طریقه استفاده درست از آن است. استفاده نادرست از آن میتوان خسارت های سنگینی برجا بگذارد که در ادامه محتوا به آن اشاره خواهیم کرد. چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکون یکی از قوی ترین و پر کاربردترین مدل های چسب برای مصارف خانگی و صنعتی است.

مهمترین نکاتی که قبل از خرید چسب آکواریوم باید به آن توجه کنید!

قبل از استفاده از چسب آکواریوم سطح درز و اطراف آن را به خوبی پاک کنید تا هیچ گونه گرد و غبار یا رطوبتی باقی نماند.برای این کار می توانید از بنزین یا مواد حلال دیگر استفاده کنید و سپس با پارچه خشک کاملا تمیز و عاری از رطوبت کنید.پس از ۲۰ دقیقه از درزگیر یا چسب سیلیکون استفاده کنید.معمولا چسب آکواریوم بعد از ۳۰ دقیقه کاملا سفت و محکم می شوند و حالت اصلی خود را به دست می آورند.اگر از درز گیرها برای آب بندی می خواهید استفاده کنید قبلا از چسبندگی و آب بند بودن آن اطمینان حاصل کنید.معمولا روند خشک شدن درزگیرهای برای آب بندی ۲ تا ۳ روز طول می کشد.

در چه مواردی می توان از چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکونی استفاده کرد؟

اگر پهنای درز یا حفره بین ۵ تا ۳۰ میلیمتر باشد درزگیر های سیلیکونی گزینه مناسبی می باشد.در هنگام خرید چسب  بسیار دقت کنید که از برند های معتبر و استاندارد و با توجه به نیاز خود  گرید مناسب  از سیلیکون را انتخاب کنید.

 چگونه درب و پنجره های خود را درزگیری و عایق کنیم ؟

اگر از پنجره های منزلتان گرد و غبار به داخل ساختمان می آید یا با وجود افزایش دمای شوفاژ و بخاری احساس سرما می کنید یا همچنین با بارش برف و باران رطوبت وارد خانه شما می شود و باعث نم کشیدن دیواره های داخلی می شود،این موارد نشان دهنده این است که چهارچوب و پنجره ها نیاز به درزگیری  دارند. برای درزگیری پنجره ها ابتدا می بایست منشا ورود هوا را بیابید. یکی از روش های مفید برای پیدا کردن درزها استفاده از نور می باشد. اگر از قسمتی از لبه های پنجره نور خورشید  یا چراغ قوه وارد فضا می شود آن قسمت نیاز به ترمیم خواهد داشت.

 برای درزگیری پنجره ها به این نکات توجه کنید :

  •  قبل از عملیات درزگیری پنجره را تمیز وحتما خشک کنید.
  • از ابزار مخصوص درزگیری استفاده کنید و کاتریج   چسب درزگیر را داخل تفنگ یا پمپ چسب  قرار داده و مورد استفاده قرار دهید.
  • جهت ایجاد خط صاف رو پنجره چسب درزگیر را با آرامش روی محل درز بکشید.
  • برای داشتن ظاهر زیبا حتما پس از ریختن چسب روی شکاف آن را صاف کنید.

[Stellar_video_player id=”2″]

مزایای استفاده چسب درز گیر سیلیکونی یا چسب آکواریوم 

  •  مقاوم بسیار بالا در مقابل رطوبت
  • مقاومت در مقابل اشعه UV
  • انعطاف پذیری
  • عدم شکنندگی و مقاوم در مقابل تغییرات جزئی دما
  • نسبتا ارزان،انعطاف پذیر
  • سهولت برای استفاده
  • موجود در رنگ های شفاف ،شیری،قهوه ایی
  • کارکردن در دماهای متفاوت از منفی ۷۵ درجه سانتی گراد تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد بصورت مداوم (چسب سیلیکونی نسوز) و ۳۰۰ درجه سانتی گراد بصورت موقت.
  • سیلیکون تقریبا نسبت به مواد شیمیایی بی اثر است و مقاومت زیادی در برابر رطوبت و هر نوع آب و هوایی دارد.
  • چسبندگی به آلومینیوم، کاشی، استیل، سرامیک و PVC
  • ضد آب، پیوستگی بسیار عالی و جلوگیری از رشد قارچ
  • عایق حرارتی و صدا (آکوستیکی) و ممکن است و در برخی مدل از چسب ها به عنوان مانع آتش عمل می کند (چسب سیلیکون نسوز)
  • مقاوم در برابر اشعه فرابنفش (UV) و حفظ خاصیت خود را در برابر اشعه UV
  • عایق و نارسانا
  • سهولت استفاده از چسب

معایب درزگیرهای سیلیکونی :

  • عدم رنگ پذیری
  • عدم مقاومت در مقابل تغییرات شدید دما

انواع چسب آکواریوم

آیا شما نیز به دنبال خرید و استفاده از انواع چسب آکواریوم هستید؟ آیا می دانید که چسب آکواریوم را بر چه اساسی تقسیم بندی و دسته بندی می کنند؟ با ما تا آخر مطالب پیش روی خود همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست بیاورید.

چسب آکواریوم که در بسیاری از صنایع با نام چسب سیلیکون شناخته می شود یکی از پرکاربردترین و پر مصرف ترین انواع چسب های مورد استفاده در صنایع و منازل می باشد. این چسب با استفاده از دو ماده بسیار باارزش تهیه می شود که عبارتند از اکسیژن و سیلیکون که هر دوی این مواد با داشتن ویژگی های بسیار بی نظیر خود سبب به وجود آمدن چسبی بسیار مقاوم و با دوامی خواهند شد. امروزه بسیاری از فروشگاه های حقیقی و مجازی به دنبال عرضه انواع چسب آکواریوم هستند تا از این طریق بتوانند نیازهای جامعه را برطرف ساخته و به یکی از بهترین فروشنده ها در این زمینه تبدیل شوند. از انواع چسب آکواریوم می توان برای پر کردن شکستگی ها درزگیری های مختلف استفاده می شود که این محصول را تعمیرکاران و صنعت گران در حرفه ی خود مورد استفاده قرار می دهند. محبوبیت بسیار بالای استفاده از چسب سیلیکون سبب شد تا امروزه بسیاری از شرکت ها به دنبال طراحی انواع بسیار مختلفی از این محصول باشند. ویژگی های بی نظیر این چسب از مهمترین آیتم هایی می باشد که سبب محبوبیت آن در نزد مصرف کنندگان بوده است.

قیمت چسب آکواریوم ارزان چگونه تعیین می‌شود؟ 

چسب سیلیکون یکی از قدرتمندترین چسب های صنعتی است که به دلیل وجود سیلیکون و اکسیژن در ساختار خود از مقاومت بالایی بهره می برد. این چسب استحکام و ثبات نسبتا بالایی دارد و به همین دلیل نیز برای استفاده در تمامی سطوح مناسب است.

چسب های آکواریوم دارای مقاومت دمایی بالای نیز می باشند و به همین دلیل در مناطق با آب و هوای مختلف نیز می تواند استفاده شوند. در همه مناطق خشک و کویری تا مناطق سردسیر و کوهستانی کیفیت خود را حفظ می کنند.

چسب آکواریوم در برابر گرما و آب مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل توسط تعمیرکاران و لوله کش ها برای کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این چسب ها محدود به حرفه خاصی نیست. بنابراین اگر نیاز به چسبی با مقاومت بالا در مقابل گرما و رطوبت دارید، می توانید از چسب آکواریوم استفاده کنید.

این چسب ها را می‌توان همراه با حلال‌های آلی، شیمیایی یا اسیدی استفاده نمود. بنابراین نباید نگران استفاده از آن ها در سطوح نامتعارف باشید.

انواع قیمت چسب آکواریوم مخصوص ماهی و بی رنگ و مشکی

انواع چسب سیلیکون

چسب های آکواریوم انواع مختلفی دارند که هر کدام مصارف و کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند.

انواع چسب های سیلیکونی محبوب و پر فروش ویترین نت عبارتند از: انواع چسب غفاری، چسب مزدا غفاری، چسب واشر ساز هل، چسب آکواریوم کاسپین و …

انواع چسب سیلیکون از نظر ترکیبات شیمیایی

چسب های آکواریوم از نظر ترکیبات شیمیایی به دو دسته چسب استوکسی و چسب خنثی تقسیم می شوند.

چسب استوکسی

چسب استوکسی درزگیر سیلیکونی است که در حین خشک شدن از خود اسید استیک آزاد کرده و با توجه به بوی غلیظی که شبیه به سرکه است، شناخته می شود.

چسب خنثی

چسب خنثی مخصوص آیینه با پشت جیوه است و واکنشی با جیوه نشان نمی دهد. چسب خنثی در هنگام خشک شدن، الکل و یک ماده غیر اسیدی از خود آزاد می کند.

مقاومت بالا و ماندگاری چسب خنثی نسبت به چسب سیلیکون استوکسی بیشتر بوده و در محیط های بیرونی استفاده های زیادی دارد.

مهمترین قابلیت های چسب آکواریم

چسب های سیلیکونی یا آکواریومی با داشتن برخی از قابلیت های منحصر به فرد خود نیز توانسته است در صدر چسب های دیگر صنعتی بر آمده و از محبوب ترین این چسب ها شناخته شود. از مهمترین و و بی نظیرترین قابلیت های انواع چسب آکواریوم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عایق و نارسانا بودن
  • مقاوم در برابر اشعه های مختلف و خاصیت نگهداری این اشعه ها
  • عایق مناسب در برابر صدا و حرارت
  • مانع از رشد قارچ ها و داشتن پیوستگی بسیار عالی
  • ضد آب بودن
  • قابلیت چسباندن انواع سرامیک، استیل و کاشی ها
  • بی اثر بودن در برابر تمام مواد شیمیایی
  • مقاومت بالا در محدود دمایی منفی ۷۵ درجه سانتی گراد تا بالای ۲۵۰ سانتی گراد

شما نیز می توانید با توجه به قابلیت ها هر کدام از انواع چسب آکواریوم، یکی از بهترین آن را برای استفاده در صنعت خود تهیه و خریداری کنید.

انواع چسب سیلیکون از نظر ترکیبات شیمیایی

انواع چسب سیلیکون از نظر رنگ

چسب های سیلیکون از نظر رنگ به چسب سیلیکون شفاف یا بی رنگ، چسب سیلیکون مشکی، چسب سیلیکون قرمز و چسب سیلیکون سفید تقسیم می شود. توجه داشته باشید که هر رنگ به صورت زیر کاربرد خاصی دارد.

چسب سیلیکون شفاف یا بی رنگ

به طور کلی چسب سیلیکون شفاف مخصوص آیینه (نوترال) می باشد و برای چسباندن شیشه های آکواریوم، چسباندن انواع شیشه ها و درزگیری سینک ظرفشویی آشپزخانه استفاده می شود.

چسب سیلیکون مشکی

به طور کلی چسب سیلیکون مشکی مخصوص چسباندن شیشه ماشین می باشد، به طوری که عده ای آن را به نام چسب سیلیکون شیشه ماشین می شناسند.

چسب سیلیکون قرمز

چسب سیلیکون قرمز به عنوان واشر ساز یا چسب واشر، چسب سیلیکون حرارتی یا چسب سیلیکون نسوز کاربرد دارد.

چسب سیلکون سفید

از چسب سیلکون سفید برای آب بندی پنجره، درزگیری کاشی، درزگیری وان حمام، روشویی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

انواع چسب آکواریوم بر اساس ترکیب شیمیایی

شرکت های بسیار زیادی به دنبال طراحی و تهیه انواع چسب آکواریوم هستند که به این موضوع نیز اشاره هایی کرده بودیم اما این انواع را بر چه اساسی می توان مشخص کرد؟ از مهمترین موضوعاتی می باشد که می توان در مورد آن بحث نمود. در حال کلی انواع چسب آکواریوم را به دو دسته تقسیم بندی می کنند که عبارتند از:

  • انواع چسب های آکواریومی از نظر ترکیب شیمیایی
  • انواع چسب های آکواریومی از نظر رنگ

در ادامه راجع به هر کدام از این انواع توضیحات را به حضورتان ارائه خواهیم داد.

انواع چسب آکواریوم بر اساس ترکیب شیمیایی تنها با داشتن ترکیب های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند که از مهمترین آنها می توان به چسب خنثی و استوکسی اشاره کرد:

چسب خنثی : این مدل از چسب های آکواریومی مناسب برای استفاده در پشت آینه های جیوه ای می باشد چرا که واکنشی با جیوه انجام نداده و در هنگام خشک شدن خود نیز الکل و ماده های غیر اسیدی آزاد می کند.

چسب استوکسی : یکی از مقاوم ترین انواع چسب های سیلیکونی می باشد که در زمان خشک شدن خود بوی شبیه به بوی سرکه را دارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.

تفاوت بهترین چسب سیلیکون و بهترین چسب آکواریوم

طریقه استفاده : 

روش های پاک کردن چسب آکواریوم :
چسب آکواریوم به دلیل داشتن اکسیژن در ساختار خود معمولا به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارد. از طرف دیگر نیز به دلیل ساختار محکم خود در صورتی که بر روی چیزی ریخته شود و در صورت خشک شدن به سختی پاک می شود. بنابراین در اختیار داشتن اطلاعاتی در مورد حلال چسب کمک زیادی به ما می کند.

برای نحوه پاک کردن آن به موارد زیر توجه کنید:

در صورتی که چسب سیلیکون بر روی دست و یا لباس شما ریخته شود و تا زمانی که هنوز خشک نشده باشد باید آن را با یک تیکه نایلون و یا پارچه پاک کنید. سعی کنید از نایلون استفاده کنید، زیرا واکنشی با چسب نشان نمی دهد و راحتتر آن را پاک می کند. پس از آن برای از بین بردن اثر کامل آن را زیر آب گرفته و کامل بشویید.
در صورتی که چسب خشک شده است، کار سختی برای پاک کردن آن دارید. اگر امکان کندن چسب از روی سطح وجود دارد، سعی کنید آن را با کاردک از روی سطح جدا کنید.
در صورتی که امکان کندن آن را ندارید، باید از حلال هایی همانند استون و سرکه استفاده کنید. در صروت نیاز می توانید چسب آکواریوم را به وسیله سشوار گرم کرده و پس از شل شدن بافت چسب، آن را از روی سطح جدا کنید.

مشخصات چسب و انواع چسب آکواریوم

از مهمترین عواملی که سبب شده است تا شاهد افزایش فروش انواع چسب آکواریوم باشیم، مشخصات و ویژگی های بسیار ی نظیر این چسب می باشد که چسب های دیگر فاقد این ویژگی ها بوده و همین امر سبب شده است تا صنعتگران در حرفه خود استفاده از انواع چسب آکواریوم را در اولویت های خود قرار دهند.

از مهمترین و بی نظیرترین ویژگی ها و مشخصات چسب آکواریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مقاومت بسیار بالا در مقابل دماهای بسیار بالا
  • داشتن مقاومت مناسبی در برابر آب و رطوبت
  • مناسب برای استفاده در سطوح نامتعارف
  • مناسب برای استفاده با انواع اسیدها و حلال های آلی
  • مناسب برای استفاده در بسیاری از صنایع
  • مناسب برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی
  • داشتن قیمت بسیار مناسب
  • راحتی در استفاده از آن

شما نیز می توانید با توجه به هر کدام از مشخصات و ویژگی های چسب آکواریوم اقدام به خرید و استفاده از این محصول شگفت انگیز داشته باشید. لازم به ذکر است که هر کدام از انواع چسب آکواریوم دارای مشخصات و ویژگی های مشابه ی می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نموده و در سبد خریدتان قرار دهید.

انواع چسب آکواریوم بر اساس رنگ

انواع چسب آکواریوم را بر اساس رنگ می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد :

چسب آکواریومی بی رنگ : این مدل از چسب سیلیکونی مناسب برای چسباندن شیشه های آکواریوم، سینک ظرفشویی و آینه های نوترال می باشد و بدون رنگ هستند.

چسب آکواریومی مشکی : بسیاری از افراد این مدل از چسب را با نام چسب های ماشین می شناسند چرا که در صنعت اتومبیل سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای چسباندن شیشه های ماشین استفاده می شود.

چسب آکواریومی قرمز : یکی از مقاوم ترین و نسوزترین انواع چسب های سیلیکونی می باشد که به عنوان واشر و چسب واشر مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب آکواریومی سفید : از دیگر انواع این چسب ها می توان به چسب سیلیکون سفید اشاره کرد که برای درزگیری روشویی، وان حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما نیز می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از بهترین این چسب ها ر انتخاب کرده و آن را در اولین فرصت به دست آمده تهیه و خریداری کنید.

روش های پاک کردن انواع چسب آکواریوم

اگر ر هنگام استفاده از چسب های آکواریومی به هر دلیلی این چسب بر روی لباس شما ریخته شد می توانید به راحتی و به کمک پارچه ای پاک کنید. لازم به ذکر است که این چسب هیچ گونه آسیبی را به لباس شما وارد نخواهد کرد و به همین جهت قبل از خشک شدن اقدام به پا کردن آن داشته باشید چرا که بعد از خشک شدن مجبور هستید انرژی بیشتری را صرف کنید. همچنین در صورت جدا نشدن این چسب از روی لباس خود می توانید از سرکه و استون استفاده کنید و با گرم کردن آن به کمک سشوار سبب سست شدن بافت های چسب مذکور بوده و آن را به راحتی از روی سطح مورد نظر خود جدا کنید.

خرید انواع چسب آکواریوم

برای خرید انواع چسب آکواریوم می توانید به راحتی از وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام لازم را انجام دهید و یکی از بهترین و با کیفیت ترین این محصول را در سبد خرید خود قرار دهید. فروشگاه اینترنتی ما با ارائه انواع چسب آکواریوم در رنگ ها و ترکیب های شیمیایی بسیار مختلف توانسته است بهترین پاسخگویی را برای نیازهای افراد جامعه ارائه دهد و خریداران و مصرف کنندگان می توانند به راحتی و فقط با یک کلیک ساده اقدام به سفارش این محصول داشته باشند. لازم به ذکر است که قیمت هر کدام از انواع چسب آکواریوم با یکدیگر متفاوت می باشد و افراد می توانند با در نظر داشتن بودجه در اختیار خود، به راحتی یکی از بهترین انواع چسب آکواریوم را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که در هنگام خرید مشخصات و آدرس تحویل خود را به درستی ثبت کنید تا محصول سفارشی در کوتاه ترین زمان ممکن به دستتان برسد. همچنین می توانید قبل از خریدتان، در مورد ویژگی های و قابلیت های چسب منتخبی خود اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس اقدام به خرید نمایید.

قیمت چسب آکواریوم رازی + نحوه استفاده از چسب آکواریوم رازی 

نحوه استفاده از چسب آکواریوم رازی (سیلیکون رازی)

چسب آکواریوم (سیلیکون) رازی با داشتن ترکیب خالص و قدرتمند مقاوم در برابر نفوذ آب است و در بسیار از مناطق کاربردهای فراوانی دارد. چسب سیلیکون یا همان چسب آکواریوم مقاوم در برابر هوای محیط و رطوبت است و می‌تواند در هرآب و هوایی مورد استفاده قرارگیرد.

موارد مصرف چسب سیلیکون رازی

تعمیر و نگهداری خانه

بیشترین و محبوب‌ترین نوع استفاده از چسب آکواریوم رازی در تعمیر و بازسازی و ساخت خانه است. به ویژه پرکردن و آب‌بندی کردن فاصله بین سینک ظرفشویی و سرویس بهداشتی یکی از موارد مصرف آن در تعمیر و نگهداری می‌باشد.

آب‌بندی و چسباندن شیشه

چسب آکواریوم GI200 رازی یک درزگیر و آب‌بند عالی است و قابلیت‌های ویژه‌ای برای چسباندن و آب‌بندی کردن شیشه دارد. قدرت چسبندگی بالا، قابلیت درزگیری عالی و آنتی باکتریال بودن محصول ( محافظت در برابر رشد قارچ و کپک) موجب شده تا این چسب مورد استقبال فراوان از طرف مصرف کنندگان قرار بگیرد.

استفاده در صنعت

چسب‌های سیلیکونی رازی در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد. یکی از کاربردهای چسب‌‌های سیلیکونی مانند سیلیکون GI200 و سیلیکون نیوترال پرستیژ در صنعت یخچال سازی ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت آکواریوم شیشه‌ای

یکی دیگر از موارد استفاده پرکاربرد چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکون ساخت آکواریوم شیشه‎‌ای می‌باشد. چسب آکواریوم رازی ورق‌های شیشه‌ای را در سطح وسیعی به راحتی به یکدیگر متصل می‌کند. چسب سیلیکون رازی به راحتی در برابر آب و فشار زیاد آب مقاومت می‌کند و اتصالی طولانی و قوی را بین شیشه‌ها برقرار می‌کند.

مراحل ساخت آکواریوم خانگی

ساختن آکواریوم در منزل کار بسیار جذابی می‌باشد. برای ساخت آکواریوم فقط چند عدد ابزار و چند عدد شیشه با کیفیت نیاز داریم. در این آموزش قصد داریم قصد داریم مراحل ساخت یک آکواریوم شیشه‌ای را به شما آموزش دهیم.

انتخاب سایز مورد نظر
جهت ساخت آکواریوم و انتخاب سایز آن ابتدا اندازه ماهی‌های خود را در نظر بگیرید و از بزرگتر ساختن آن به دلیل سختی و دشواری اجتناب کنید.

تهیه وسایل مورد نیاز

  • شیشه مناسب سایز مورد نظر با توجه به سایز آکواریوم
  • چسب ۱۰۰% سیلیکون رازی
  • نوار چسب پهن
  • گان تزریق چسب سیلیکون

آماده سازی شیشه‌ها

با الکل شیشه‌ها را شسته و آنها را خوب تمیز کنید و مطابق شکل آنها را روی یک میز بچینید. قسمت خارجی شیشه را با چسب نواری بچسبانید و با استفاده از تفنگ تزریق چسب لایه داخلی آنها را با چسب سیلیکون به یکدیگر بچسبانید.

چسب زدن

از شیشه‌های بزرگ شروع کنید و بعد از زدن چسب در لایه داخلی، شیشه‌ها را به طرف بالا بلند کنید و با استفاده از چسب نواری در حالت ایستاده نگهدارید.

بعد از تمام شدن چسب زدن در تمامی قسمت‌های داخلی آکواریوم اجازه دهید تا چسب به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت خشک شوند.

تست آکواریوم

بعد از خشک شدن چسب آکواریوم و اطمینان از اتصال تمامی قسمت‌ها، کم کم آکواریوم را پر کنید تا از نشتی دادن آن اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که آکواریوم نشتی داد اجازه دهید تا آکواریوم خشک شود و قسمت مورد نظر را دوباره چسب کاری نمایید.

چسب‌های سیلیکونی رازی

شرکت شیمیایی رازی جهت رفع نیاز تمام مشتریان خود چسب‌های سیلیکونی را در مدل‌های مختلف با مشخصات فنی متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌نماید. مدل‌های مختلف سیلیکون‌های رازی عبارتند از:

  • سیلیکون جی‌آی ۲۰۰ رازی GI200 –
  • سیلیکون رازی‌سیل
  • سیلیکون رازی فلکس
  • سیلیکون مرسی
  • سیلیکون نیوترال پرستیژ

۸ نکته که باید درباره چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکون بدانید

سیلیکون اسکلت شیمیایی ویژه‌ای داشته و به همین دلیل چسب‌های سیلیکونی برخلاف سایر چسب‌های ساخته‌شده بر پایه مواد آلی پلیمری خواص منحصربه‌فردی دارند. با وبلاگ گروه صنعتی دی همراه باشید تا نکات جالب درباره چسب‌های سیلیکونی را برای شما بازگو کنیم، در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چسب سیلیکون یا آکواریوم چیست ، نحوه استفاده از چسب درزگیر و کاربرد آن را به همراه مزیت های آن برای شما بازگو کنیم و در انتها به تفاوت چسب سیلیکون و آکواریوم بپردازیم :

  1. خواص سیلیکون‌ها در محدوده دمای گسترده‌ای تقریباً ثابت می‌ماند. چسب آکواریوم در دماهای بسیار پایین (تا منفی ۷۵ درجه سانتیگراد) و دماهای بسیار بالا (تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد) خواص الاستیک خود را حفظ می‌کند. حتی اگر برای مدت کوتاهی در معرض دمای ۳۰۰ درجه هم قرار بگیرد آسیبی نمی‌بیند.
  2. درزگیر های سیلیکونی در برابر مواد شیمیایی بی‌اثر هستند.
  3. چسب‌ های آکواریوم در مقابل رطوبت و هوازدگی بسیار مقاومند.
  4. سیلیکون‌ها رنگ‌پذیر نیستند. یعنی نمی‌توانید از هر رنگی برای پوشش روی چسب‌های آکواریوم و سطوح پوشیده شده با این چسب‌ها استفاده کرد.
  5. برای کارکرد درست و ایجاد چسبندگی؛ باید در گستره دمایی ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد (دمایی در حد دمای اتاق مناسب است) از این چسب‌ها استفاده کرد.
  6. زمان مورد نیاز برای چسبندگیِ صد در صد بستگی به ضخامت چسب درزگیر دارد، و از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد.
  7. سیلیکون‌ها در معرض رطوبت بالا نیز در مقابل کپک مقاوم‌اند.
  8. انواع این چسب‌ های سیلیکون حتی در مقابل اشعه ماورا بنفش نیز خاصیت خود را از دست نمیدهند.

چسب‌ های آکواریوم یا درزگیر های سیلیکونی در چه مواردی کاربرد دارند؟

کاربرد چسب سیلیکون

چسب درزگیر سیلیکون یا همان چسب آکواریوم که اغلب ما شنیده‌ایم، یکی از چسب‌های پر کاربرد و کارگشا در هر زمینه‌ای است. این چسب تقریباً به هر سطحی می‌چسبد و در مشاغل مختلف از صنعت و ساختمان‌سازی گرفته تا کارهای خانگی و تعمیرات جزئی به نحوی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی کاربرد های چسب های سیلیکون یا آکواریوم را برمی شمریم :

از آنجا که سیلیکون ضد آب است؛ درزگیرهای سیلیکونی گزینه مناسبی برای پوشاندن اطراف وان، شیر آب، توالت و سینک هستند.
مقاومت زیاد چسب‌های آکواریوم باعث کاربرد گسترده این درزگیرهای سیلیکونی در مشاغل ساختمانی و فضاهای باز می‌شوند.
سیلیکون‌ها جز عایق‌های حرارتی و رطوبتی قوی محسوب می‌شوند؛ به همین علت از چسب‌های آکواریوم برای درزگیری درها و پنجره‌ها و سایر منافذ باز استفاده می‌شود.
این چسب‌ها در شرایط مختلف جوی و آب و هوایی از گرما تا سرمای شدید و برف و باران خاصیت خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. به همین خاطر در خودروها، وسایل و آب‌بندی کابل‌ها، سنسورها و وسایل الکترونیکی مختلف کاربرد دارند.
با همه ویژگی‌ها و خواصی که برای این چسب‌ها ذکر شد، در سازه‌های حجیم و بسیار سنگین نمی‌توان از این چسب‌ها با اطمینان استفاده کرد.

نحوه استفاده از درزگیر های سیلیکونی و چسب آکواریوم

نحوه استفاده از چسب سیلیکون در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه استفاده از چسب های سیلیکون یا آکواریوم را به شما آموزش دهیم :

  1. محل مورد نظر را به‌خوبی تمیز کرده و اگر لک و یا جرمی وجود دارد کاملاً پاک کنید.
  2. در صورت وجود درزگیرهای قدیمی؛ با چاقو یا کاتر آن‌ها را از روی سطح بتراشید. روغن، چربی گریس و هر چیز دیگری را با مواد شوینده از بین ببرید و در نهایت با یک دستمال سطح مورد نظر را کاملاً خشک کنید. دقت کنید که در پایان کار نمیتوانید روی چسب از رنگ استفاده کنید.پس در پاک کردن کثیفی‌ها جدی باشید.
  3. برای اینکه کار با ظرافت و تمیز انجام شود، می‌توانید اطراف محل درزگیری را با چسب‌های نواری یا کاغذی کادربندی کنید تا بعد از پایان کار درگیر تمیز کردن اضافات چسب نشوید.
  4. نوک لوله محتوای چسب را با یک کاتر و چاقوی تیز، اریب و با زاویه ۴۵ درجه برش بزنید. سعی کنید سوراخ نه آن‌قدر تنگ باشد که برای خروج چسب به فشار و زمان زیادی نیاز باشد. و نه آن‌قدر گشاد باشد که نتوانید میزان خروجی چسب را کنترل کنید.
  5. برای استفاده از چسب بهتر است از دستگاه مخصوص این کار استفاده کنید تا به زحمت کمتری دچار شوید.
  6. ابتدا میزان چسب خروجی را روی سطح و یا کاغذی آزمایش کنید.
  7. پمپ چسب را با زاویه ۴۵ درجه در بالای محل مورد نظر قرار دهید و با فشار آوردن به اهرم دستگاه درزگیری را شروع نمایید. دست خود را در امتداد مسیر درزگیری به آرامی حرکت دهید تا همه سطح به‌خوبی با چسب پوشیده شود.
  8. کادری که با چسب در اطراف محیط درزگیری ایجاد کرده بودید را هرچه سریع‌تر بکنید تا با چسب واکنش ندهد و یا زیر درزگیر خشک نشود.
  9. یکی از علائم آغاز خشک شدن درزگیر پوسته بستن سطح خارجی چسب است. چند ساعت تا چند روز بسته به ضخامت چسب، به درزگیر زمان دهید تا کاملاً خشک شود.
  10. بهتر است در زمان کار با درزگیرهای سیلیکونی از دستکش استفاده نمایید. اما اگر به هر دلیل این کار را نکردید و دست شما آغشته به چسب آکواریوم شد قبل از خشک شدن آن را حتماً تمیز کنید. به این صورت که ابتدا با یک دستمال یا پلاستیک اضافات را از روی پوست برداشته و سپس با آب ولرم و مواد شوینده دست خود را بشویید.
  11. چسب‌های درزگیر در رنگهای مختلفی تولید می‌شوند، پس در انتخاب رنگ دقت کنید و سعی کنید رنگی را که شباهت بیشتری به سطح شما دارد، انتخاب نمایید. این بود نحوه استفاده از چسب سیلیکون.

 

1 نظر
  1. بقال می گوید

    چسب سیلیکون(silicone sealant) که در زبان عامیانه چسب آکواریوم نیز خوانده می‌شود، چسبی از خانواده درزگیرها می‌باشد که طیف وسیعی از کاربردها را در صنعت و ساختمان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.