کاربرد رنگ در بسته بندی چیست ؟

0

رنگ ها نقشی اساسی در نحوه پاسخگویی مصرف کنندگان به محصول شما دارند. بسته بندی محصول شما می تواند خریداران را به خود جلب یا دفع کند، زیرا این اولین معرفی محصول شما به آن ها در مورد آنچه شما می فروشید می باشد. رنگ های بسته بندی مواد غذایی احساسات مختلفی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

بسته بندی خود را بر اساس نوع غذایی که می فروشید طراحی کنید. به عنوان مثال، یک بسته ماکارونی فوری از یک برچسب مواد غذایی ارگانیک جدا می شود، زیرا آنها یکسان نیستند. این روزها، قبل از مصرف واقعی غذای که می خریم، از طریق چشمانمان غذا می خوریم. بنابراین، بسته بندی مواد غذایی باید مشخصات طعم را منعکس کند و احساسات خاصی را برانگیزاند.

در اینجا از قرمز تا قهوه ای، نگاهی به بهترین رنگ های بسته بندی می اندازیم:

کاربرد رنگ قرمز در بسته بندی

کاربرد رنگ قرمز در بسته بندی

احتمالاً این جمله را شنیده اید که می گوید: “قرمز نشان دهنده خطر است”. با این حال، در طراحی بسته بندی محصول، قرمز یکی از بهترین رنگ های بسته بندی در نظر گرفته شده است. درخشان ترین مواد غذایی را مانند توت فرنگی، سیب و گوجه فرنگی تصور کنید. شما می توانید آنها را “آبدار”، “اشتها برانگیز” و “رسیده” توصیف کنید. به این دلیل که رنگ همان احساسی را که هنگام گرسنگی دارید، تحریک می کند.

همچنین یک دلیل دیگر برای محبوبیت زیاد محصولات با طعم توت فرنگی وجود دارد زیرا آنها شیرینی میوه ای را به تصویر می کشند. قرمز به عنوان رنگ بسته بندی برای غذاهای پرادویه یا محصولات شیرین مانند آب میوه و آب نبات بهترین عملکرد را دارد.

کاربرد رنگ زرد در بسته بندی

اعتقاد بر این است که چشم نسبت به سایر رنگها سریعتر به زرد پاسخ می دهد. برخی از نظریه پردازان رنگ نیز معتقدند که این نشانگر امید و خوش بینی است. میوه های زرد مانند موز، انبه و آناناس، نمایانگر آفتاب و زیبایی های استوایی هستند.

بسته بندی مواد غذایی زرد، بسته به نوع محصول، پیام خوش بینی، شادی و “سرگرم کننده بودن” را منعکس می کند. برخی از برندهای مواد غذایی با بسته بندی زرد مانند شکلات Toblerone می باشد. برندهایی مانند مک دونالد نیز از ترکیب زرد و قرمز در برند تجاری خود برای تحریک اشتها و بهینه سازی پیام رسانی مثبت استفاده می کنند.

کاربرد رنگ نارنجی در بسته بندی

کاربرد رنگ نارنجی در بسته بندی

گرچه نارنجی از ترکیب قرمز و زرد حاصل می شود، اما شدت آن با این دو رنگ برابر نیست. با این حال، به عنوان یک رنگ اشتها آور برای محصولات غذایی کار می کند.

مصرف کنندگان نارنجی را با خلاقیت، صداقت و گرمی مرتبط می دانند. بنابراین رنگ آن را در میان وعده ها، نوشیدنی ها و غذاهای دیگر خواهید یافت. برندها همچنین از بسته بندی نارنجی برای تبلیغ نوشیدنی های با طعم مرکبات مانند فانتا، استفاده می کنند.

گاهی اوقات، برندها از این سایه برای بسته بندی محصولات کودکان استفاده می کنند، زیرا کودکان نسبت به بزرگسالان بهتر به رنگ ها پاسخ می دهند. به عنوان مثال، میان وعده هایی مانند پفک های پنیری اغلب دارای رنگ بسته بندی مشابه هستند.

کاربرد رنگ سبز در بسته بندی

بیشتر افراد رنگ سبز را با غذای سالم، طبیعت یا ایمنی مرتبط می دانند. در نتیجه، در بسته بندی، مصرف کنندگان حساست و برداشت های خاصی از رنگ سبز پیدا می کنند. در استفاده از این رنگ، به نوع کالایی که می فروشید و اینکه آیا مفید است را در نظر بگیرید.

بسیاری از شرکت های مواد غذایی پس از عرضه یک محصول ارگانیک برای ارتقا سلامت، رنگ سبز را در آرم های خود به کار می برند. به عنوان مثال، می توان نور لوگو و بسته بندی خود را به سایه سبز پررنگ تری تغییر داد تا نام تجاری خود را به عنوان نشان دهنده حمایت از زندگی سالم تأیید کند.

  فراتر از برندهای غذایی سبزیجات و ارگانیک، به نظر می رسد اقلام دارای سلامت از محصولات اصلی غذایی با بسته بندی سبز هستند.

کاربرد رنگ آبی در بسته بندی

کاربرد رنگ آبی در بسته بندی

بسیاری از مصرف کنندگان به سختی مواد غذایی آبی را می خورند، زیرا بیشتر مصنوعی هستند. بسته بندی در این رنگ می تواند مشکل باشد، زیرا غذاهای آبی نادر و عجیب و غریب هستند. تنقلات، میوه ها و نوشیدنی های کودکان با رنگ های روشن تر مانند قرمز، زرد و نارنجی بهتر عمل می کند.

رنگ های مختلف نشان دهنده احساسات متفاوت هستند. آبی پررنگ تر می تواند ثروت و تجمل را برانگیزد، در حالی که آبی سایه روشن تر، نرمی را به تصویر می کشد. با وجود نادر بودن رنگ آبی در بسته بندی مواد غذایی، این رنگ برای برندهای غذایی، کار کرده است. البته، بسیاری از این شرکت ها از ترکیب آبی و رنگ های دیگر مانند قرمز، سفید و زرد برای تعادل استفاده می کنند.

کاربرد رنگ سفید در بسته بندی

سفید به معنای خلوص و سادگی است. غذاهای سفید مورد علاقه شما، مانند نان و برنج، ساده و همه کاره هستند. برای بسته بندی مواد غذایی، بیشتر شرکت ها چند رنگ به متن اضافه می کنند تا طرح را زیباتر کنند. انتخاب این رنگ به این معنی است که شما به دنبال تبلیغ یک محصول تمیز به حداقل شکل ممکن هستید. همچنین شما می خواهید مصرف کنندگان بدانند که غذا از مواد اولیه ساده تهیه می شود.

بسته بندی مواد غذایی سفید را در غذاهایی مانند بستنی، پنیر، ماست و شیر پیدا خواهید کرد. با این حال، بسیاری از آنها از رنگ سفید به عنوان پایه با ترکیبی از سایه های پاستلی آبی یا زرد استفاده می کنند. برخی از برندهای ارگانیک همچنین از رنگ های خنثی برای بسته بندی ذرت بو داده و سایر محصولات دارای کربوهیدرات کم استفاده می کنند.

کاربرد رنگ بنفش در بسته بندی

مردم بنفش را با ثروت و عمق مرتبط می دانند. با این حال، این رنگ نوعی حیله و تزویر، برای بسته بندی مواد غذایی است. بسته بندی بنفش به اندازه رنگ های گرم مانند زرد و نارنجی در محصولات غذایی رایج نیست. استفاده از این رنگ باید فقط به مصرف کنندگان بستگی داشته باشد، به دلیل اینکه بزرگسالان بیش از کودکان شکلات و شیرینی های با بسته بندی بنفش می خورند. همانطور که در بالا ذکر شد، بیشتر مصرف کنندگان آب نبات با بسته بندی روشن تر، جوان تر می باشند. به این دلیل که بنفش زیبایی و لوکس بودن را  نشان می دهد. بنابراین اگر به دنبال فروش یک محصول غذایی عالی و خاص هستید، از این رنگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : گرافیک بسته بندی

کاربرد رنگ قهوه ای در بسته بندی

قهوه ای نشان دهنده زیبایی شناسی کامل، خاکی و خانگی است. شما به قهوه ای فکر می کنید و یک کاسه گرم سوپ به ذهن شما خطور می کند. اینجاست که قهوه ای و سبز با هم تفاوت دارند. نمی توانید یک کاسه سوپ سبز بخورید، بنابراین بیشتر برندها از بسته بندی سبز برای سبزیجات استفاده می کنند، زیرا طبیعی تر است.

با وجود این، بسته بندی قهوه ای را روی محصولاتی مانند آجیل و دانه ها پیدا خواهید کرد. این روزها شرکت های تحویل غذا از لفاف های قابل بازیافت قهوه ای نیز برای نشان دادن ارادت خود به مراقبت از محیط استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.