خرید زیر انداز مسافرتی

0

در مسافرت به اقلام مختلفی نیاز داریم تا به مشکلی بر نخوریم. یکی از وسایل ضروری برای هر نوع مسافرتی زیر انداز است. یک زیر انداز مسافرتی مناسب باعث می شود شما در مکان هایی که توقف کوتاه دارید به راحتی استراحت کنید و برای ادامه ی سفر خود را آماده کنید.

با انتخاب یک زیر انداز مناسب در سفر شما می توانید سفری راحت و دلپذیر داشته باشید. زیر انداز باعث می شود شما سرما و گرمای زمین را زیاد احساس نکنید و برای تان جایی نرم ایجاد می کند. همچنین با داشتن زیر انداز مناسب می توانید؛ مدت ها برای استراحت توقف کنید واز مناظر اطرافتان لذت ببرید. در ادامه به انواع زیرانداز سفری و بررسی آنها می پردازیم.

مشاهده قیمت و خرید

هنگام خرید زیرانداز سفری به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید زیرانداز سفری به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • انواع: زیرانداز سفری دارای انواع بسیار متنوعی است. یکی از زیرانداز های ساده و کاربردی و با قیمت مناسب زیرانداز های حصیری هستند. این زیرانداز ها در دو نوع پلاستیک و چوب به بازار عرضه می شوند که جنس چوب بسیار کاربردی است. زیرانداز های چوبی راحتی بیشتری را برای شما ایجاد می کند و زود کثیف نمی شود؛ در حالی که زیرانداز های پلاستیکی ممکن است تغییر رنگ بدهند و شست و شوی آن ها هم سخت باشد. البته برای شستن زیرانداز های چوبی باید این نکته را در نظر داشته باشید که آب به چوب صدمه می زند و باید دقت زیادی در شستن زیرانداز چوبی داشت. نوع دیگر از زیرانداز سفری از پارچه درست می شود. پارچه شست و شوی آسان دارد ولی ممکن است سریع آسیب ببیند و خراب شود. البته در مدل های جدید این مشکل تا حدودی برطرف شده است. جنس پارچه در این نوع زیرانداز ها بسیار مهم است. دسته ی دیگر از زیرانداز های سفری از فوم ساخته شده اند. فوم برای اکثر مکان ها مناسب است و انواعی دارد.
  • از زیرانداز در مکان های بسیار کلوخ و سنگ استفاده نکنید.
  • روبه روی نور خورشید در مواقعی که استفاده نمی کنید زیرانداز را قرار ندهید و همیشه آن را داخل ساک مخصوص به خودش بگذارید.
  • از خریدن جنس های نامرغوب در صورتی که قصد دارید مدت ها از زیرانداز سفری استفاده کنید؛ خودداری کنید.

مشاهده قیمت و خرید

انواع زیر انداز 

ساده ترین زیر انداز های ساخته شده؛ زیر انداز های فوم فشرده هستند. این نوع از زیر انداز مسافرتی ضخامت زیادی ندارند و سفت هستند در نتیجه شما بر روی آن احساس راحتی نمی کنید. البته قیمت زیر انداز های فومی فشرده بسیار ارزان است و وزن کمی هم دارد.

زیر انداز های فوم بادی بر خلاف زیر انداز فوم فشرده به دلیل جنس مواد به کار رفته،حجیم تر بودن و راحتی بسیار بیشتر از زیر انداز های فوم فشرده از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از معایب این نوع از زیر انداز های مسافرتی دوام کم آن ها نسبت به بقیه زیر انداز های موجود است.

دسته ی دیگر از زیر انداز های مسافرتی تشک های بادی کمپینگ هستند. مثل زیر انداز های فوم بادی نیاز به باد کردن دارند و گرمای مناسبی برای شما فراهم می کند. به دلیل دوام بالا و وزن سبک بیشتر کوهنوردان از این نوع زیر انداز مسافرتی استفاده می کنند. البته یکی از معایب این نوع زیر انداز مسافرتی ترس از سوراخ شدن تشک است؛ به همین دلیل استفاده کنندگان این محصول باید بسیار مراقب زیر انداز خود باشند.

مشاهده قیمت و خرید

نکاتی برای انتخاب و خرید زیر انداز مسافرتی 

یکی از ویژگی های زیر انداز خوب داشتن رویه ضد آب است. این ویژگی باعث می شود زیر انداز مرتب کثیف نشود و نیاز به شست و شوی مداوم آن نباشد.

همان طور که در متن اشاره کردیم وزن و گرمی زیر انداز یکی از فاکتورهای مهم است. اگر شما کوهنورد هستید باید به دنبال زیر اندازی باشید که علاوه بر سبک بودن گرمای مناسبی برای شما فراهم کند، در صورتی که انتخاب زیر اندازی گرمای زیادی تولید می کند برای مسافرت های معمولی آزار دهنده است. همچنین شما می توانید با استفاده از شاخص R میزان مقاومت زیر انداز در برابر گرما را بررسی کنید.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.