خرید فرش ماشینی

0

وقتی نقل مکان می کنید و به خانه ی جدیدی می روید، احتیاج به وسایل نو و مدرن دارید. یکی از وسایلی که در هر خانه لازم است فرش است. فرش ها به دو دسته ماشینی و دستباف تقسیم بندی می شوند. فرش دستباف معمولا به دلیل ظرافت و دقت بالایی که دارد از فرش ماشینی گران تر است. البته فرش ماشینی هم خالی از لطف نیست و حتی ممکن است مثل فرش های دستباف نقش و نگار های خیره کننده ای داشته باشند.

مشاهده قیمت و خرید

هنگام انتخاب فرش ماشینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب فرش ماشینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرش را از لحاظ ظاهری بررسی کنید. نقشه ها، اندازه و رنگ فرش را با محیط خانه تطبیق دهید و سعی کنید هارمونی خوبی برقرار شود. اگر قصد دارید فرش ماشینی را برای محل هایی که رفت و آمد زیاد است مثل پذیرایی یا آشپزخانه خریداری کنید از فرشی با استحکام بالا و زمینه ی تیره مثل سرمه ای و آبی کاربنی استفاده کنید تا کثیفی فرش به چشم نیاید و شما مجبور نباشید مرتب فرش را تمیز کنید.

تراکم و شانه ی فرش را در نظر بگیرید. شانه ی فرش ماشینی به نقش روی فرش بستگی دارد و به تعداد ریشه فرش در یک متر عرض گفته می شود. همچنین تراکم فرش به فشردگی فرش بستگی دارد. هر چه شانه ی فرش زیاد تر باشد زیبایی و نقشه فرش بیشتر خواهد بود و قیمت آن هم به فرش های دستباف نزدیک تر می شود. همچنین با افزایش تراکم فرش، وزن فرش هم بیشتر خواهد شد. نگهداری از فرش هایی با تراکم و شانه ی زیاد کمی مشکل است. به طور مثال هیچ وقت نباید این نوع فرش ها را تا کرد چرا که امکان شکستگی فرش وجود دارد و در صورت هر گونه مشکل باید به رفوگری مراجعه نمایید.

جنس الیاف فرش را حتما از فروشنده بپرسید. الیاف پشم به دلیل استحکام بالا و مرغوبیت در بازار از قیمت بیشتری برخوردارند. اگر شما می خواهید سالانه  فرش را تعویض کنید فرشی با جنس پلی استر بخرید. الیاف پلی استر استحکام مناسبی ندارند و برای استفاده سالانه مناسب هستند. برای افرادی که می خواهند سال ها از فرش ماشینی استفاده کنند و هزینه ی زیادی را نپردازند؛ بهتر است از فرش آکریلیک استفاده کنند.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.