خرید عصای کوهنوردی

0

علاوه بر کیف و کفش کوهنوردی یک کوهنورد به عصای کوهنوردی هم نیاز دارد. عصای کوهنوردی برای کسانی که می خواهند به ارتفاعات صعود کنند و مسیر زیادی را طی کنند، مهم  می باشد. عصا ها در اندازه، ضربه گیر بودن، جنس و … تفاوت دارند. با شناخت این تفاوت ها می توانید هنگام خرید انتخاب بهتری را داشته باشید.

مشاهده قیمت و خرید

ویژگی های عصای کوهنوردی

ویژگی های عصای کوهنوردی

اندازه عصای کوهنوردی

معمولا عصاهای کوهنوردی قابلیت  تغییر اندازه به صورت ضامن یا پیچشی دارند. همچنین برخی از عصا ها قابلیت تا شدن دارند. تا شدن عصا به شما این امکان را می دهد که عصای خود را داخل کوله پشتی بگذارید و باعث می شود فضای زیادی اشغال نشود.

مواد به کار رفته در عصای کوهنوردی

مواد به کار رفته در عصای کوهنوردی باید بگونه ای باشد که علاوه بر وزن کم دارای استحکام بالا باشد. به همین خاطر سازندگان از آلومینیوم یا کربن استفاده می کنند. بهترین عصای کوهنوردی از آلومینیوم سخت ساخته می شود.

دسته عصای کوهنوردی

به طراحی و جنس مواد به کار رفته دسته توجه کنید. دسته ای که بر اساس آناتومی بدن طراحی شده باشد به شما کمک می کنند مدت طولانی با عصا به کوهنوردی ادامه دهید و خسته نشوید. همچنین با انتخاب جنس مناسب از عرق زیاد دست جلوگیری می شود و دیگر عصا در دستتان لیز نمی خورد.

آنتی شوک عصای کوهنوردی

قابلیت آنتی شوک موجب می شود فشار وارده به روی پا به دست منتقل شود. همچنین در ارتفاع زیاد و زمین های سنگلاخی مشکلاتی برای کوهنورد به وجود می آورد. البته در سراشیبی و زمین های نرم مناسب بوده و حفظ انرژی کمک می کند.

سخمه عصای کوهنوردی

قسمت پایینی عصای کوهنوردی که روی زمین قرار می گیرد سخمه می گویند. جنس سخمه باید محکم باشد تا در مناطق یخی عصا در دست کوهنورد دچار لغزش نشود. معمولا از موادی مثل تنگستن و کاربید یا حتی الماس سخمه ساخته می شود. معمولا درپوشی بر رو سخمه قرار می گیرد تا در مواقعی که از عصا  استفاده نمی کنید درپوش روی سخمه قرار گیرد و آسیب به آن وارد نشود.

مشاهده قیمت و خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.